ads

مخالفت شدید اسرائیل با کشور مستقل فلسطین

ضرورت به رسمیت شناسی فلسطین به عنوان یک کشور مستقل، از سوی کشورهای اروپایی نیز مطرح شده است. به تازگی کشورهای ناروی، هسپانیا و آیرلند اعلام کرده‌اند که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل خواهند شناخت و این تصمیم را به تاریخ (28 می) عملی خواهند کرد. در همین حال  تشکیلات خودگردان و گروه‌های فلسطینی از این تصمیم استقبال کردند، اما اسرائیل آن را اقدامی علیه امنیت خود خوانده است.

ندا داریوش
3 جوزا 1403
مخالفت شدید اسرائیل با کشور مستقل فلسطین

 باوجودی که 230 روز از جنگ غزه می‌گذرد و اردوی اسرائیل همچنان برای رسیدن به اهداف خود از طریق کشتار زنان و کودکان پافشاری دارد، اما به تازگی برخی کشورهای اروپایی سخن از به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین زده‌اند.

در تازه ترین تلاش‌های بین المللی برای دستیابی به حل منازعات میان اسرائیل و فلسطین، سه کشور اروپایی شامل ناروی، اسپانیا و آیرلند اعلام کردند که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت خواهند شناخت.

ناروی که در این اقدام پیش قدم شده، از دیگر کشورها هم خواسته که برای حل بحران خاور میانه فلسطین را به رسمیت بشناسند.

یوناس گهر توری، صدراعظم ناروی به این باور است که گام به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک دولت می‌تواند باعث برقراری صلح در منطقه گردد.

“در بحبوبه این جنگ و با توجه به اینکه ده‌ها هزار تن کشته و زخمی شدند، ما باید تنها بدیلی را که راه‌حل سیاسی را برای اسرائیل و فلسطین همسان ارایه می‌کند، زنده نگهداریم و آن ایجاد دو دولت و زندگی در کنار یکدیگر در صلح و امنیت است.”

اسپانیا و ایرلند نیز می‌گویند که این تصمیم نه علیه اسرائیل و نه به نفع حماس است، بلکه برای حمایت از صلح گرفته شده است.

در همین حال تشکیلات خودگردان و گروه‌های مردمی فلسطین از آمادگی کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن فلسطین استقبال کرده و آنرا یک تحول بزرگ در موضع کشورهای جهان در حمایت از آرمان ملت فلسطین خوانده‌اند.

و اما اسرائیل؛ از رسمیت شناسی فلسطین خشمگین است و این مسئله را تهدیدی برای امنیت خود می‌داند.

بنیامین نتانیاهو، صدر اعظم اسرائیل گفته است که برنامه اسپانیا، ناروی و ایرلند برای برسمیت شناختن فلسطین، پاداشی برای تروریزم است.

“به رسمیت شناختن فلسطین ازسوی آیرلند، ناروی و اسپانیا پاداشی به تروریزم است. 80 درصد فلسطینی‌ها در کرانه باختری از کشتار 7 اکتوبر حمایت می‌کنند. بناء به‌رسمیت شناسی فلسطین صلح ببار نمی‌آورد.”

گفتنی است که اوایل ماه جاری میلادی، ۱۴۳ عضو از ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد حمایت شان را از عضویت کامل فلسطین در این سازمان اعلام کردند.

 پس از تصمیم این سه کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین، اردوی اسرائیل بر مسجد الاقصی یورش برده و تنها در فاصله 24 ساعت 35 فلسطینی را کشته و ده‌ها تن دیگر را زخمی کردند.

با این حساب اکنون شمار کشته شدگان فلسطینی از آغاز جنگ تاکنون به 35709 و زخمیان به 79909 تن رسید. 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA