ads

انتقاد صنعت کاران هرات از واردات محصولات مشابه تولیدات داخلی

تاجران و صنعت کاران هرات از واردات محصولات مشابه تولیدات داخلی از کشورهای همسایه به بازارهای کشور انتقاد می‌کنند.

نصرالله احمدی
4 جوزا 1402
انتقاد صنعت کاران هرات از واردات محصولات مشابه تولیدات داخلی

آنان می‌گویند که واردات تولیدات مشابه به بازارهای کشور سبب می‌شود تا محصولات و تولیدات داخلی به رکود مواجه شود.

احمد سهیل شهاب، یکی از صنعت کاران هرات در صحبت با کلید می‌گوید که برای حمایت از صنعت‌گران دولت باید جلو واردات محصولات مشابه تولیدات داخلی را بگیرد.

آقای شهاب گفت: “منی صنعت گر، وقتی میام کیک و بیسکویت تولید می‌کنم ریسک کرده و ماشینری و مواد خام را وارد می‌کنم، بناآ باید از من حمایت شود تا تولید من رشد کرده و در کنار من یک هموطن دست به کار می‌شود.”

لطیفه اکبری، یکی از تولید کنندگان بر این باور است که برای رشد و خودکفایی تولیدات داخلی باید از تاجران و صنعت کاران به گونه همه جانبه حمایت صورت گیرد.

“از مسئولان می‌خواهیم که با ما همکاری کنند تا محصولات خود را به فروش رسانده و حتی به خارج از کشور هم صادر کنیم. تولیدات فعلی مان خیلی باکیفیت تر از محصولاتی است که از خارج وارد بازارهای کشور می‌شود.”

در همین حال مسئولان اتاق صنایع و معادن هرات از مسئولان محلی می‌خواهند تا به گونه همه جانبه از تاجران و صنعت گران حمایت کنند.

حمید الله خادم، رئیس این اتاق در صحبت با کلید می‌گوید که در این اواخر یک تعداد از مافیا دست به کار شده و محصولات مشابه تولیدات داخلی را به شکل قاچاقی وارد کشور می‌کنند که باید جلو این کار گرفته شود.

آقای خادم می‌گوید: “ما مشکلات خود را با مسئولان محلی و مرکزی کشور در جریان گذاشتیم که یکی کمبود برق در شهر هرات می‌باشد، برای مان وعده همکاری همه جانبه داده شده تا مشکلات صنعت کاران برطرف شود.”

در همین حال مسئولان محلی ولایت هرات می‌گویند که امارت اسلامی و اداره محلی این ولایت متعهد به حل مشکلات تاجران و صنعت کاران می‌باشد.

نور احمد اسلام‌جار، والی هرات در صحبت با کلید به تمام تاجران و صنعت کاران هرات اطمینان می‌دهد که جلو واردات محصولات مشابه و غیر معیاری از طریق گمرکات گرفته خواهد شد.

“ما انچه را انجام میدهیم که در کنار مشاورین اقتصادی که در ولایت هستند، مشوره‌های بخش سکتور خصوصی سنجیده شده و عملی می‌شود. بزرگترین هدف کوتاه مدت مان این است که مرزها را از ورود اموال غماش و غیر معیاری را بند کرده و صرفا اموال معیاری از طریق گمرکات وارد کشور شود.”

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته نمایشگاه افغان لاجورد به منظور بازاریابی و نمایش تولیدات داخلی در ولایت هرات برگزار شد.

 

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA