ads

شکایت باشنده‌گان هرات از نبود سطل‌های کثافات در شهر

شماری از باشنده‌گان ولایت هرات از کم‌بود سطل‌های کثافات (زباله‌دانی) در شهر شکایت نموده و می‌گویند که به‌همین دلیل، کثافات در کنار جاده‌ها انباشته شده و باعث ابتلای مردم به مرض‌های گوناگون می‌شود.

نصرالله احمدی
29 ثور 1402
شکایت باشنده‌گان هرات از نبود سطل‌های کثافات در شهر

نثار احمد؛ یک تن از باشنده‌گان هرات در صحبت با کلید گفت، نبود سطل‌های کثافات در داخل شهر، مردم را با مشکلات زیادی مواجه ساخته است.

احمد افزود:” در کنار بلوارها، کنار دوکان‌ها و جاهای مزدحم، نیاز است تا سطل زباله گذاشته شود تا از آلوده‌گی محیط زیستی جلوگیری شده و زباله‌ها در داخل سطل‌ زباله انداخته شود.”

از سویی هم گل احمد؛ دیگر باشنده هرات می‌گوید که سطل‌های کثافات در شهر وجود ندارد و مردم کثافات را در کنار جاده‌ها می‌اندازند.

گل‌احمد گفت:” باید در سطح شهر زباله‌دانی مانده شود تا مردم از آن استاده کرده و زباله‌های شان را در داخل سطل کثافات بی‌اندازند، ما تقاضا داریم که به‌خاطر کثافات، سطل زباله در داخل شهر گذاشته شود.”

در همین حال، مسئولان شاروالی هرات می‌گویند که این اداره، برای مدیریت بهتر کثافات در شهر، برنامه‌های مختلفی روی دست دارد.

ناصر آرمل؛ سخنگوی شاروالی هرات به کلید می‌گوید که به منظور ایجاد محیط پاک و سالم، کثافات همه‌روزه، به‌گونه منظم از داخل شهر جمع‌آوری می‌شود.

سخنگوی شاروالی هرات می‌افزاید، سطل‌های کثافات غیر معیاری که در گذشته، در داخل شهر جابجا شده بود، جمع‌آوری و به پارک‌ها منتقل می‌شود.

آرمل افزود: ” ریاست شاروالی پلان دارد تا زباله‌دانی‌های استندرد در نقاط مختلف شهر با تفکیک کثافات تر و خشک نصب کند. قبلا زباله‌دانی‌های نصب شده بود که غیر معیاری و غیر استندرد بود.”

به باور کارشناسان، کم‌بود سطل‌های کثافات در شهر و عدم استفاده درست از آن‌ها توسط مردم، باعث آلوده‌گی محیط زیست و شیوع مرض‌های مختلف در جامعه می‌شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA