ads

رونق بازار کفش دوزان در تخار

یکی از نگرانی‌های تولیدکنندگان داخلی همواره این بوده که تولیدات شان مورد حمایت مردم قرار نمی‌گیرد، درحالی‌که به گفتۀ آنان کیفیت تولیدات داخلی به مراتب بهتر از اجناس وارداتی است.

عتیق الله رحیمی
28 ثور 1402
رونق بازار کفش دوزان در تخار

شماری از تولیدکنندگان بوت و چپلی وطنی در تخار می‌گویند که تولیدات آنان نسبت به گذشته بهتر شده است و اگر آنان مورد حمایت مردم و حکومت قرار بگیرند، می‌توانند افراد بیشتری را شامل کار کنند و تولیدات را نیز افزایش بدهند.

بسم‌الله که کارش تولید بوت و چپلی وطنی  است چنین می‌گوید:”بوت و چپلی وطنی میدوزیم، دو سه شاگرد هم داریم. اگر حکومت ما را حمایت کند، می‌توانیم تا ده شاگرد هم داشته باشیم و تولیدات مان را افزایش بدهیم. از هموطنان خود می‌خواهیم که از تولیدات وطنی استفاده کنند، چون نسبت به بوت‌های وارداتی باکیفیت‌تر است.”

کریم، یکی دیگر  از تولیدات بوت در تخار، می‌گوید که ۱۰ سال است که وی این کار را ادامه داده  و شاگردان زیادی هم تربیه کرده است. او از مردم می‌خواهد که به تولیدات داخلی توجه کنند.

“ده سال می‌شود که این کار را می‌کنم و چندین شاگرد هم دارم. از هموطنان خود خواهش می‌کنم که چپلی و بوت ساخت وطنی را بخرند، البته که می‌خرند، اما خواست ما این است که توجه بیشتر به کار و بار ما صورت گیرد.”

این تولیدکنندگان در عین حال می‌گویند، با آنکه وسایل و ماشین آلات پیشرفته در اختیار ندارند، اما می‌توانند مطابق به تقاضای شهروندان، بوت و چپلی تولید کنند.

در همین حال برخی از شهروندان می‌گویند که استفاده از تولیدات وطنی از یکسو ارزان و از سوی دیگر نسبت به بوت‌های خارجی باکیفیت است.

همایون، یکی از شهروندان که برای خرید بوت وطنی آمده چنین می‌گوید:”آمدیم که از همین بوت‌های وطنی بخریم. بوت‌های وطنی مستحکم است و در رشد اقتصاد وطن مان هم مفید تمام می‌شود.”

با این حال مسئولان در ریاست صعنت و تجارت تخار می‌گویند که تولیدات بوت وطنی افزایش یافته و این صنعت در حال رشد است.

آنان می‌افزایند که حکومت از هیچ نوع همکاری و حمایت از تولیدکنندگان، دریغ نمی‌ورزد.

مولوی ضیاالدین دلاوری، آمر صنعت و تجارت تخار می‌گوید:”تولیدات وطنی به‌خصوص چپلی و بوت در حال رشد است. آمریت صعتت و تجارت از هیچ نوع همکاری دریغ نخواهد کرد. پیام من به  مردم این است که به‌جای اجناس خارجی، از تولیدات وطنی خود استفاده کنند تا در رشد اقتصاد کمک کنند.”

گفتنی است که صنعت کاران از دولت می‌خواهند که برای تولیدات وطنی نمایشگاه‌هایی را برگزار کند تا آنان محصولات شان را در معرض توجه مردم قرار دهند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA