ads

جوانان فاریاب ابتکارات تخنیکی شان را به نمایش گذاشتند

به تعداد 19 نوع ابتکار شاگردان تعلیمات تخنیکی و مسلکی ولایت فاریاب در نمایشگاهی در شهرمیمنه به نمایش گذاشته شد. این نمایشگاه روز یکشنبه( 20 حمل) از سوی آمریت عمومی تعلیمات تخنیکی و مسلکی فاریاب برگزار گردید که از جمله یک طیاره بی‌پیلوت شامل این ابتکارات بود.

آزادبیگ رسولی
20 حمل 1402
جوانان فاریاب ابتکارات تخنیکی شان را به نمایش گذاشتند

آمریت تعلیمات تخنیکی و مسلکی ولایت فاریاب ابتکارات تخنیکی و مسلکی شاگردان این مرکز را به نمایش گذاشت .

این ابتکارات شامل ساخت طیاره بی‌پیلوت امنیتی، حسگرامنیتی، دزدگیر هوشمند، تولیدبرق بادی، برق وایرلس، یخچال هوشمند، دستگاه انبساط فلزات و برخی دستگاه‌های دیگر بودند.

محمد مجاهد، آمر عمومی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی فاریاب در این نمایشگاه گفت که این اداره تلاش دارد با توانمند سازی شاگردان استعدادهای پنهان این ولایت را به جهان معرفی نماید.

“طیاره بی پیلوت ساخت شاگردان ما بسیار به هزینه کم با دوربین و یک بطری کوچک به ارتفاع 200 متر پرواز می‌کند و می‌تواند که ولایت فاریاب را به یکبارگی فلم برداری نماید. استعدادهای ما باعث پیشرفت و شگوفایی وطن ما می‌شوند. خواست ما این است که این جوانان تشویق و ترغیب شوند.”

درعین حال مولوی حیات‌الله مهاجر، آمر مالی و اداری ولایت فاریاب با حمایت از ابتکارات این جوانان گفت که حکومت باید در قسمت توانمند سازی جوانان خلاق و مبتکر بیشتر کار کند تا کشور به خودکفایی برسد و از وابستگی‌های کشور‌های خارجی رها گردد.

“به جوانانی که مبتکر و مخترع هستند، هرچند قلمی یا دسته بیلی هم ساخته باشند، ما باید آنان را بزرگ دانسته و تقدیر کنیم.”

از سویی هم جوانانی که توانمندی‌های شان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند می‌گویند که اگر حکومت، مؤسسات و یا تاجران ملی آنان را مورد حمایت قرار دهند، آنان می‌توانند که این ابتکارات و خلاقیت‌های شان را انکشاف داده و مورد استفاده قرار دهند.

احمدالله خیری، یکی از این جوانان خلاق می‌گوید:”مثل من جوانان خلاق زیادی وجود دارند، اما به دلیل مشکلات اقتصادی و نبود حمایت کننده نمی‌توانند که به قله‌های پیروزی برسند. ما ازخود خلاقیت‌های زیادی نشان داده می‌توانیم، اما چه کنیم که مشکلات اقتصادی مانع پیشرفت ما می‌شود.”

ضیاءالدین، یکی دیگر از این جوانان چنین می‌گوید:”من دو نوآوری دارم، یکی بادپکه است و دیگری اسپیکر. یک بادپکه سه کاره جور کردم که وقتی برق باشد از برق استفاده می‌شود، اگر برق نباشد از سولر و اگر هوا آفتابی نباشد، از بطری استفاده کرده می‌توانیم.”

این درحالیست که مسئولان این مرکز تعلیمات تخنیکی و مسلکی از کم علاقه بودن جوانان به آموزش در این مرکز و نبود ساختمان‌های معیاری در مکاتب این اداره، ابراز نگرانی می‌کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA