ads

نمایشگاه صنایع دستی؛ نفس تازه برای زنان تجارت پیشه در بغلان

مسئولان اطلاعات و فرهنگ بغلان می‌گویندکه یک نمایشگاه سه روزه صنایع دستی زنان، در شهر پلخمری برگزار شده که از سوی زنان تولید کننده صنایع دستی مورد استقبال قرار گرفته است.در این نمایشگاه ده‌ها تن از بانوان صنایع دستی شان را به نمایش گذاشته‌اند و برخی از آنان می‌گویند که تولیداتی چون؛ چرمه دوزی، لباس‌های گند افعانی، موره دوزی و دیگر دست‌بافت‌های آنان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

عتیق‌الله رحیمی
19 دلو 1401
نمایشگاه صنایع دستی؛ نفس تازه برای زنان تجارت پیشه در بغلان

در دومین روز برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان در شهر پلخمری، برگزارکننده‌گان این نمایشگاه می‌گویندکه نمایشگاه با استقبال گرم زنان و دختران مواجه شده است.

شماری از زنان برگزاری این نمایشگاه را دارای تاثیرات خوبی در خوکفایی زنان خوانده و می‌گویند که این نمایشگاه باعث رشد کار و کسب زنان خواهد شد.

فرشته، یکی از این زنان می‌گوید:” کارگاه ما چهار بخش دارد؛ از قبیل چرمه دوزی، موره‌دوزی، خیاطی و گلدوزی که تعدادی از کارمندان ما تا ۴۵ نفر می‌رسد. کارما قبلا کوچک بود، اما تلاش کردیم که بزرگ شود. خیلی خوشحالیم که به ما سهم دادند تا تولیدات مان را در نمایشگاه به نمایش بگذاریم.”

تمنا، یکی دیگر از این زنان نمایشگاه را برای بازاریابی تولیدات زنان مفید خوانده و گفت:”نمایشگاه برای زنانی‌که می‌خواهند خودکفا شوند کمک کننده است. ما تولیدات زنان را به نمایش می‌گذاریم تا دیگر زنان و دختران از آن استفاده کنند. از ریاست اطلاعات و فرهنگ تشکری می‌کنم به‌خاطر راه اندازی این نماییشگاه.”

به گفتهۀ مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ بغلان، این نمایشگاه از سوی این ریاست به همکاری ریاست کار و امور اجتماعی و بنیاد آغان برای مدت سه روز در باغ بی بی صبری برگزار شده است. مولوی اسدالله مصطفی هاشمی، رییس اطلاعات و فرهنگ این ولایت به کلید گفت:”نخستین نمایشگاه صنایع دستی زنان را در بغلان افتتاح کردیم. هدف از برگزاری آن رشد صنایع دستی وتقویت اقتصاد خانواده‌هااست. “

از سوی دیگر شماری از بازدیدکننده‌گان این نمایشگاه می‌گویند که در شرایط کنونی که زنان نمی‌توانند کار و تحصیل کنند، برگزاری چنین نمایشگاهی نفس تازه و  یک فرصت خوبیست برای زنانی که خواهان فعالیت در بخش اقتصادی استند.

گفتنی است که پس از رویکار آمدن امارت اسلامی در کشور، این نخستین نمایشگاهی است که به هدف بازاریابی برای صنایع دستی زنان در ولایت بغلان برگزار می‌گردد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA