ads

وسایط نقلیه در ولایت بلخ به ثبت می‌رسند

مدیریت عمومی ترافیک ولایت بلخ روند ثبت وسایط نقلیه در یک سیستم جدید را آغاز کرده است. مسئولان این اداره می‌گویند که این سیستم به گونه آنلاین در بیشتر ولایت‌های کشور فعال است. به گفتۀ پولیس ترافیک بلخ، این طرح جدید می‌تواند در کاهش جرایم جنایی، به ویژه جرایم ترافیکی کمک کند.

عبداللطیف سهاک
16 دلو 1401
وسایط نقلیه در ولایت بلخ به ثبت می‌رسند

ریاست ترافیک به تازگی سیستم ثبت آنلاین وسایط نقلیه را در بیشتر ولایت‌ها آغازکرده است. در ولایت بلخ نیز این روندآغاز شده و همه روزه موترها را ثبت می‌کند.

فریدون، مسئول شرکت ثبت و راجستر وسایط در مزارشریف می‌گوید که این سیستم به شکل آنلاین عیار است که تمام مشخصات موتر و مالک آنرا ثبت می‌کند.

“وسایط و عراده‌جاتی که در افغانستان موجود است، تعدادش باید معلوم شود. در ضمن تمام وسایط باید به نام یک نفر بایومتریک و ثبت شود تا در زمان ضرورت در دسترس باشند.”

وی درعین حال می‌گوید که این سیستم طوری طراحی شده که از تذویر وجعل اسناد جلوگیری شده و جرایم ترافیکی کم شود.

از سوی دیگر تعدادی از باشنده‌گان ولایت بلخ می‌گویند که با این کار قیمت وسایط بلند خواهد رفت و این کار به نفع موتر داران است.

نصیر احمد که خود مالک موتر است می‌گوید:”برای موتر خود اسناد می‌گیرم. با این کار هم منفعت به من می‌رسد و هم به حکومت.”

پولیس ترافیک نیز می‌گوید که در حال حاضر موترهایی که اسناد دارند و مطابق به قوانین و مقررات ترافیکی گشت وگذار دارند، ثبت این سیستم می‌شوند. اما می‌گوید که تاکنون در مورد موترهایی که خلاف دست افغانستان استند، تصمیم گرفته نشده است.

عبدالرحمن رحیمی، مدیر عمومی ترافیک بلخ:”موترهای یک کلید را ما اسناد می‌دهیم و شش ماه برای شان وقت داده شده. شهر مزارشریف از موترهای یک کلید پر است.”

مسئولان این اداره می‌افزایند که قرار است این سیستم در بنادر و مراکز فروش موترها نیز فعال شود تا برعلاوه موترهای شخصی، تمام موترهای نظامی و غیر نظامی نیز وارد این سیستم گردد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA