ads

نگرانی‌ ملل متحد از بحران گرسنگی و مهاجرت افغان‌ها

سازمان ملل متحده از افزایش گرسنگی و مهاجرت افغان‌ها ابراز نگرانی کرده و  اعلام کرده است که ۳.۵ میلیون افغان به اثر جنگ و ناامنی از خانه‌های شان بیجا شده‌اند و ملیون‌ها نفر در معرض خطر سرما و گرسنگی قرار گرفته‌اند.

صمدعلی نوازش
13 قوس 1400
نگرانی‌ ملل متحد از بحران گرسنگی و مهاجرت افغان‌ها

بابر بلوچ، سخنگوی کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهند‌گان گفته است که خانواده‌‌های بیجا شده افغان از بی سرپناهی، عدم دست‌رسی به مواد غذایی، ادویه، مواد سوختی و سایر مواد ضروری، در فصل سرما  رنج می‌برند.

سخنگوی کمیشنری عالی ملل متحد توضیح می‌دهد که در حدود ۲۳ میلیون نفر که ۵۵ در صد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند با گرسنگی روبرو هستند که از این میان 9 میلیون آن‌ها با خطر قحطی شدید مواجه هستند.

به گفته وی آمار کودکان مبتلا به سوی تغذی در افغانستان افزایش یافته است طوریکه وضعیت حدود سه میلیون کودک مبتلا به سوی تغذی، نگران کننده است و  یک میلیون کودک در افغانستان با خطر فوری مرگ مواجه هستند.

از سوی دیگر دفتر حمایت از پناهند‌گان در اروپا  از افزایش ۷۲ درصدی تقاضای پناهندگان افغان خبرداده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این  اداره اعلام کرده که تنها در ماه سپتامبر  ۷۱هزار و ۲۰۰ درخواست پناهندگی افغان‌ها را دریافت کرده است. به گفته این اداره، احتمال پذیرش پناهندگان افغان در اروپا بالا رفته و  پناهندگان سوری ، بلاروس و اریتره‌ هم به ترتیب مورد توجه قرار خواهند گرفت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA