ads

طالبان برای چند ساعت وارد شهر قلعه‌نو شدند

طالبان برای پنج ساعت برخی از ساحات شهر قلعه‌نو؛ مرکز ولایت بادغیس را تصرف کردند، اما در نتیجه حمله‌های هوایی نیروهای افغان، دوباره از این شهر بیرون شدند.

نویسنده: سمیه ولی‌زاده
16 سرطان 1400
طالبان برای چند ساعت وارد شهر قلعه‌نو شدند
عکس از شبکه‌های اجتماعی

رئیس شورای ولایتی بادغیس می‌گوید که طالبان مسلح صبح امروز چهارشنبه (16 سرطان) وارد بادغیس گردیده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
عبدالعزیز بیگ، به کلید گفت که بسیاری از ساحات مرکز این ولایت برای پنج ساعت در تصرف طالبان قرار داشت.
بیگ افزود، پس از آن‌که آمر امنیت، ولسوال آبکمری، آمر حوزه اول و آمر قرارگاه همراه با ۱۵۰ نیروی خیزش مردمی به گروه طالبان پیوستند، اعضای این گروه وارد مرکز شهر بادغیس شدند.
عبدالعزیز بیگ، حکومت را در زمینه تامین امنیت بادغیس، به بی‌پروایی متهم کرده، گفت که حمله‌های هوایی نیروهای افغان برای سرکوب طالبان همچنان ادامه دارد و نیروهای کمکی کماندو نیز برای راه‌اندازی عملیات زمینی، به‌زودی وارد بادغیس خواهند شد.
رییس شورای ولایتی بادغیس، همچنان گفت که پس از ورود طالبان به شهر قلعه‌نو، بیش از ۲۰۰ زندانی قفل زندان بادغیس را شکسته و فرار کردند.
به گفته وی، در میان این زندانیان، اعضای برجسته گروه طالبان نیز شامل بودند.
در همین‌حال حسام‌الدین شمس؛ والی بادغیس، سقوط برخی از ساحات شهر قلعه‌نو را به‌دست طالبان تائید کرده، گفت که اکنون طالبان در مرکز این ولایت با شکست مواجه شده و در جریان درگیری به اعضای آنان تلفات نیز وارد شده است.
شمس، افزود که آمار تلفات تاکنون مشخص نیست.
والی بادغیس، اطمینان داد که به زودی اوضاع امنیتی در این ولایت بهبود خواهد یافت.
این در حالی‌ست که برخی از کارمندان ملکی دولت و نهادهای غیر دولتی در بادغیس، از گسترش نفوذ طالبان در این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند.
یک کارمند ملکی در اداره محلی بادغیس به شرط افشا نشدن نامش به کلید گفت که ارائه خدمات اداره‌های ملکی هم در این ولایت، از امروز متوقف گردیده و برخی از کارمندان دولتی، به خاطر حفظ جان خود به ولایت هرات سفر کرده‌اند.
این کارمند دولت، اکنون نگران امنیت خود و خانواده‌اش است.
از سویی هم نبی‌الله بینش؛ مدیر مسوول یک رسانه‌ محلی در بادغیس به کلید گفت که پس از وارد شدن طالبان به مرکز این ولایت، نشرات رسانه‌ها نیز از ساعت 9:00 صبح متوقف شد و خبرنگاران در جاهای امن جابجا شدند.
گروه طالبان، تاکنون در مورد تصرف مرکز ولایت بادغیس ابراز نظر نکرده است.
گفتنی‌ست که اکنون شش ولسوالی این ولایت، به‌گونه کامل در تصرف گروه طالبان قرار دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA