ads

بازگشایی مراکز آموزشی بازی با جان مردم است

با آن‌که هشدارهای جدی مسوولان صحی ولایت هرات از بروز بحران ناشی از کرونا و گسترش این بیماری با گذشت هر روز بیش‌تر می‌شود؛ اما اتحادیه کورس‌های آموزشی این ولایت با تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان ولایت خواهان بازگشایی این مراکز هستند.

مهرو سروری
9 سرطان 1400
بازگشایی مراکز آموزشی بازی با جان مردم است

معترضین، تاکید می‌کنند که قرنطین سال گذشته و مسدودبودن شش ماهه کورس‌های آموزشی زیان‌های هنگفت مالی برای آنان وارد کرده‌است.

در همین حال شماری از اعضای شورای ولایتی و شهروندان هرات، باز شدن مکاتب و مراکز آموزشی را بازی با جان مردم دانسته و برگزارکننده‌گان این اعتراض را به منفعت طلبی متهم می‌کنند.

توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات به کلید، می‌گوید که در شرایط کنونی بازگشایی مکاتب، پوهنتون‌ها و مراکز آموزش باعث بروز فاجعه خواهد گردید و از خانواده‌ها می‌خواهد از حضور فرزندان‌شان به این مراکز جدا خود‌داری کنند.

شماری از شهروندان هرات، نیز با نگرانی از گسترش کرونا و تلفات برخاسته از این بیماری، مخالفت‌شان را با بازگشایی مراکز آموزشی و اماکن مزدحم اعلام نمودند.

به باور شهروندان، نکات صحی برای جلوگیری از کرونا در این مراکز به هیچ وجه مراعات نخواهد شد و زمینه‌ی گسترش این بیماری در میان خانواده‌ها نیز بیش‌تر می‌شود.

این در حالی‌ست که داکتر احمد امیرنژاد، مسوول بخش نظارت و پاسخ‌دهی به امراض ملی در زون غرب، با اشاره به عدم رعایت نکات صحی در مراکز آموزشی، می‌گوید که با بازشدن مراکز آموزشی احتمال بحران جدی و عدم کنترل این بیماری از سوی این اداره متصور است.

با این همه، ذکریا رحیمی، رییس معارف هرات با نگرانی از گسترش ویروس کرونا، می‌گوید که تاکنون از سوی ادارات مرکزی برای بازگشایی مکاتب و مراکز آموزشی هیچ‌گونه هدایتی داده نشده‌است.

وی، رعایت نکات صحی برای جلوگیری از ویروس کرونا در مراکز آموزشی را نیز غیرقابل تطبیق می‌داند.

براساس آمار رسمی اداره‌ی صحت ولایت هرات، در شبانه‌روز گذشته ۶۶ واقعه مثبت کرونا در این ولایت شناسایی و  ۷ واقعه فوتی مثبت و مشکوک این بیماری در این ولایت به ثبت رسیده‌است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA