ads

انتقاد شهریان کابل از لغو گشت‌وگذار موترسایکل‌های یک سواره و دوسواره

همزمان با تصمیم وزارت امورداخله مبنی لغو گشت‌وگذار موترسایکل‌های یک سواره و دوسواره در  شهر کابل، شماری از پایتخت‌نشینان ضمن انتقاد از این تصمیم خواهان لغو آن شده‌اند.

مقدس هاشمی
8 سرطان 1400
انتقاد شهریان کابل از لغو گشت‌وگذار موترسایکل‌های یک سواره و دوسواره

 

در تازه‌ترین مورد وزارت امور داخله در یک اقدام بی‌پیشنیه اعلام کرده‌است که تا امر ثانی گشت‌وگذار موترسایکل‌های یک‌سواری و دوسواری در تمام نقاط شهر کابل به شمول ولسوالی‌ها ممنوع است.

اما شماری از پایتخت‌نشینان به روز سه‌شنبه در صحبت با کلید، ضمن انتقاد از این تصمیم وزارت امور داخله، خواهان لغو بی‌درنگ این تصمیم شده‌اند.

میرویس، یک تن از باشنده‌گان پایتخت در صحبت با کلید، می‌گوید که به دلیل ماین‌های چسپکی در موترهای شهری و همه‌گیری ویروس کرونا ترجیع داده‌است به‌جای موتر از موترسایکل استفاده کند؛ اما این تصمیم وزارت داخله سبب می‌شود وی با مشکلات زیاد روبه‌رو شود.

از سویی هم، نعمت که در یکی از ادارات خصوصی کار می‌کند، می‌گوید که برای مشکلات امنیتی و بندش طاقت‌فرسای جاده‌ها از موترسایکل استفاده می‌کند.

وی، می‌گوید که برای جلوگیری از جرایم جنایی و حادثات، برنامه‌های زیادی وجود دارد و نهادهای کشفی و امنیتی می‌توانند با استفاده از آنها امنیت شهرها را تامین کنند.

با این همه وزارت امور داخله، می‌گوید که به‌منظور جلوگیری از ترورهای هدف‌مند این تصمیم اتخاذ شده‌است.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امورداخله به کلید، گفت که بیش‌تر ترورها و جرایم جنایی در پایتخت با استفاده از موترسایکل‌ها صورت می‌گیرد و به این منظور وزارت امور داخله به‌گونه‌ی موقت این تصمیم را اتخاذ کرده‌است.

آرین، اضافه کرد که به آنعده از رستورانت‌ها و فروشگاه‌هایی که برای ارایه خدمات از موترسایکل استفاده می‌کنند، کارت‌های مشخص توزیع خواهد شد.

این در حالی‌ست که کابل در ماه‌های اخیر شاهد ترورهای هدف‌مند و انفجار ماین‌های مقناطیسی زیادی بوده که به گفته‌ی مسوولان امنیتی بیش‌تر این ترورها با موترسایکل مسلح صورت گرفته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA