ads

نگرانی‌ها از افزایش واقعات اختطاف داکتران در هرات

شماری از اعضای جامعه طبی، در واکنش به افزایش تهدیدات امنیتی به‌خصوص واقعات اختطاف داکتران، طی یک نشست اعتراضی از حکومت خواهان تامین امنیت شان شدند.

نویسنده: مهرو سروری
25 حوت 1399
نگرانی‌ها از افزایش واقعات اختطاف داکتران در هرات

این اعتراض درحالی صورت می‌گیرد که سه روز پیش، یک داکتر متخصص در ولایت هرات، از مسیر شاهراه هرات- اسلام قلعه در منطقه شبش، اختطاف گردید و پس از ۴۸ ساعت، توسط نیروهای امنیتی از ولسوالی کهسان از قید رباینده گان آزاد گردید.
محمد عارف جلالی؛ سر طبیب شفاخانه حوز‌وی هرات می‌گوید، از آغاز سال جاری هجری خورشیدی تاکنون ۵ داکتر اختطاف گردیده‌اند که بیشتر آنان، در بدل پرداخت مبالغ هنگفت پول، از چنگ رباینده‌گان آزاد شده‌اند.
به گفته وی، کم‌توجهی مسوولان حکومت در برابر پدیده اختطاف و عدم بازداشت عاملان این واقعات، زمینه کار را برای داکتران بسیار سخت و محدود ساخته است.
برخی از داکتران معترض نیز با ابراز نگرانی از افزایش واقعات اختطاف هم‌مسلکان‌شان می‌گویند، تداوم این روند باعث خواهد شد تا شماری از داکتران کشور را ترک کنند.
آنان هشدار می‌دهند، درصورتی‌که به خواسته‌شان مبنی بر تامین امنیت و همچنان برخورد جدی با آدم‌ربایان، توجه نشود دست به تحصن و اعتصاب ‌کاری خواهند زد.
با این حال، محمد سردار بهادری؛ عضو شورای ولایتی هرات، با ضعیف خواندن عملکرد ارگان‌های کشفی وامنیتی می‌گوید، حکومت باید برای جلوگیری از فرار سرمایه‌های مادی و معنوی، در برچیدن پدیده اختطاف و از بین بردن باندهای آدم‌ربا، برنامه‌های جدی را روی دست بگیرد.
با این وجود عبدالاحد ولی‌زاده؛ سخنگوی قومندانی امنیه هرات در صحبت با کلید، از ثبت ۱۷ واقعه اختطاف از آغاز سال جاری خبر داده که به گفته وی، از این میان سه‌ فرد اختطاف شده، داکتران بودند.
ولی‌زاده، با تاکید بر اینکه همه داکتران اختطاف شده، با همکاری نیروهای امنیتی از چنگ آدم‌ربایان آزاد گردیده‌اند، تصریح کرد که در پیوند به این رویدادها، ۳۷ الی ۴۰ تن نیز بازداشت شده‌اند.
از سویی هم جیلانی فرهاد؛ سخنگوی والی هرات، تامین امنیت اقشار مختلف به‌خصوص جامعه طبی را مکلفیت پولیس و نیروهای امنیتی خوانده، تاکید می‌کند که نیروهای امنیتی، در این مورد متعهد می‌ۤباشند.
این درحالی‌ست که به گفته مسوولان صحی در ولایت هرات، قرار است یک همایش بزرگ اعتراضی در پیوند به افزایش تهدیدات امنیتی و ادامه اختطاف داکتران، در روزهای آینده در این ولایت راه‌اندازی گردد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA