ads

امرالله صالح، گزارش سیگار را رد کرد

بانک مرکزی و امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری در ارتباط به نشر گزارش سیگار مبنی بر قاچاق پول از میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی کابل به خارج از کشور، واکنش نشان دادند.

نویسنده: فصیح متوکل
7 دلو 1399
امرالله صالح، گزارش سیگار را رد کرد
عکس از شبکه‌های اجتماعی

اداره بازرس امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) گزارش داده بود که از راه وی‌آی‌پی یا راه ویژه میدان هوایی کابل، ملیون‌ها دالر به‌گونه غیرقانونی به خارج از افغانستان قاچاق می‌شود؛ اما امرالله صالح؛ معاون نخست ریاست جمهوری و بانک مرکزی، این ادعا را رد کردند.
صالح، در صفحه تویترش نگاشته که ادعای سیگار مبنی بر قاچاق پول از میدان هوایی کابل، بی اساس است.
مسوولان بانک مرکزی نیز این گزارش سیگار را رد کرده، جلوگیری از قاچاق پول را مسوولیت نهادهای کشفی عنوان می کنند.
نثاراحمد یوسفزی، آمر بررسی بخش بانک‌داری دافغانستان بانک، امروز سه‌شنبه (7 دلو) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت، گفت که جلوگیری از قاچاق غیر قانونی پول به خارج کشور، مسوولیت این نهاد نیست.
از سویی هم نجیب الرحمن اسیر؛ مسوول بخش عملیات بازار دافغانستان بانک می‌گوید که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، عایدات این بانک کاهش یافته است.
به گفته وی، نرخ پول افغانی از شروع سال مالی 1399 نیز 1.78 درصد در مقابل دالر افزایش یافته است.
با این همه، در ادامه برنامه حساب‌دهی دولت به ملت، شرکت هوایی آریانا افغان نیز امروز سه‌شنبه (7 دلو) گزارش سالانه خود را ارائه کرد.
عبدالمعروف سکندری؛ سرپرست ریاست عمومی شرکت هوایی آریانا افغان گفت که این شرکت، 429.8 میلیون افغانی پرداخت مالیات خود را انجام داده که تمام قرضه‌ها اجرا شده است.
این درحالی‌ست که عدم حضور اجمل احمدی؛ سرپرست دافغانستان بانک در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت و عدم همکاری تیم مطبوعاتی این نهاد، با انتقاد تند خبرنگاران و رسانه‌ها مواجه شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA