ads

کشته و زخمی شدن بيش از صد تن در پاکستان

وقوع دو انفجار انتحاری در یک مرکز آموزش شبه نظامیان وابسته به نیروهای امنیتی پاکستان در منطقهء شمال غرب این کشور به کشته شدن حد اقل هشتاد نفر و زخمی شدن دهها تن دیگر منجر شده که تقریبا تمامی آنان را محصلان نظامی این مرکز تشکیل می دهند.  

 

وقوع دو انفجار انتحاری در یک مرکز آموزش شبه نظامیان وابسته به نیروهای امنیتی پاکستان در منطقهء شمال غرب این کشور به کشته شدن حد اقل هشتاد نفر و زخمی شدن دهها تن دیگر منجر شده که تقریبا تمامی آنان را محصلان این مرکز نظامی تشکیل می دهند.

گروه طالبان پاکستانی مسئولیت بمب گذاری انتحاری در شمال غرب این کشور را برعهده گرفته است.

ساعاتی پس از اجرای این حملات، فردی که خود را احسان الله و سخنگوی طالبان پاکستانی معرفی می کرد، در تماس تلیفونی با مراکز خبری در پاکستان گفت که این گروه مسئولیت حملات انتحاری روز جمعه را بر عهده می گیرد.

این شخص، که از نقطهء نا معلومی سخن می گفت، مدعی شد که این حمله نخستین عملیات در انتقام از کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر شبکهء القاعده است که یک هفته پیش در حملهء نیروهای خاص امریکایی به مخفیگاهش در ایبیت آباد پاکستان کشته شد.

در گزارش های مربوط به انفجار روز جمعه، به نقل از منابع پولیس محلی آمده است که وضعیت بیش از چهل تن از زخمی های این حملات وخیم است و بیم آن می رود که آمار تلفات این واقعه افزایش یابد.

به گفتهء این منابع، در حملات روز جمعه، یکی از مهاجمان، مواد منفجره همراه خود را در نزدیک دروازهء ورودی این مرکز آموزشی منفجر کرده و انفجار دوم نیز بلافاصله بعد از آن روی داده است.

خبرگزاری های بین المللی به نقل از منابع محلی، عامل انفجار اول را یک فرد حدود بیست ساله گزارش کرده و افزوده اند که مهاجمان، به منظور وارد کردن بیشترین تلفات انسانی، در بمب های خود بلبیرینگ به کار برده اند.

آکادمی پولیس که در روز جمعه هدف حمله قرار گرفت یکی از مراکز متعدد تربیت نیروهای شبه نظامی در مناطق نا آرام پاکستان به شمار می رود.

مراکز نظامی و غیر نظامی پاکستان طی سال های اخیر بار بار هدف حملات متعدد گروه های تندرو ضد دولتی قرار گرفته که صدها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA