ads

کابل راک رادیو

رادیو راک کابل که بر روی موج 108 FM نشر می گردد در افغانستان و در سطح منطقه (آسیای مرکزی، ایران، جنوب آسیا و کشورهای حاشیه خلیج) تنهاترین شبکه رادیویی است که در هفت روز هفته نشرات بیست و چهار ساعته داشته و در راستای ترویج موسیقی راک تلاش می کند. فعالیت های رادیو راک کابل یک سال پیش آغاز گردیده و در جشن نوروز امسال که مصادف است با مارچ 2010 رسماً افتتاح گردید.

نویسنده: The Killid Group
11 عقرب 1395
کابل راک رادیو

ایده اصلی ایجاد این شبکه در ابتدا توسط مِلِک زیمر زهین و شهر زهین بنیانگذار مؤسسه خدمات انکشافی و بشری برای افغانستان و کلید گروپ ایجاد گردید تا از آن طریق موسیقی راک را خودشان و فرزندان شان از طریق امواج داخل افغانستان بشنوند.

بعد از راه اندازی، این شبکه اکنون شنوندگان زیادی را از میان افغانها و خارجیان ساکن افغانستان بخود جلب نموده است.

خانم مِلِک و آقای شهیر معتقد اند موسیقی و هنر، حتی موسیقی راک، عنصر لازمی برای صلح و توسعه در افغانستان بوده و مردم را به زندگی صلح آمیز تشویق می کند.

خوشبختانه، این شبکه توسط جوانان افغان که اعضای گروه Kabul Dreams یا “خواب های کابل” اند مدیریت می شود، حضور این گروه در این شبکه بر مؤثریت آن افزوده است.

مؤسسه خدمات انکشافی و بشری برای افغانستان و کلید گروپ افتخار دارد که یکی از کنسرت های گروه Kabul Dreams را در این اواخر برگزار نموده و اولین سی دی این گروه را تحت عنوان “I Wanna Run Away” حمایت مالی نموده و آنرا به نشر سپرده است.

بنابراین، رادیو راک کابل تلاش دارد تا انواع موسیقی راک را از طریق امواج داخل افغانستان بدسترس شنوندگان قرار داده و از هنرمندان این عرصه در داخل و خارج از کشور حمایت نماید.

درماه ها و سال پیش رو، ما تلاش خواهیم کرد تا کیفیت برنامه های این شبکه را بهبود بخشیده و برنامه های متنوع را در مورد پیشینۀ موسیقی راک نشر نماییم. ما همچنان تلاش خواهیم کرد آهنگ های هنرمندان پاکستانی، کشورهای حاشیه خلیج، خاورمیانه و جهان اسلام را در راستای حمایت از آزادی بیان و حمایت از خلاقیت و نوآوری نسل جوان منطقه جمع آوری نموده و نشر نماییم.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA