ads

بان كي مون: امنيت هسته‌اي در جهان تقویت شود

سرمنشي سازمان ملل تاكيد دارد که جهان امروز با مشكلات و تهديدهاي واقعي و خطرناك در زمينه هسته‌اي مواجه است كه تامين امنيت مواد هسته‌اي و جلوگيري از تروريسم هسته‌اي از جمله آنهاست. کلید * بیست و ششم حمل 1389سرمنشي سازمان ملل تاكيد دارد که جهان امروز با مشكلات و تهديدهاي واقعي و خطرناك در […]

نویسنده: The Killid Group
26 وری 1389
سرمنشي سازمان ملل تاكيد دارد که جهان امروز با مشكلات و تهديدهاي واقعي و خطرناك در زمينه هسته‌اي مواجه است كه تامين امنيت مواد هسته‌اي و جلوگيري از تروريسم هسته‌اي از جمله آنهاست.

کلید * بیست و ششم حمل 1389

سرمنشي سازمان ملل تاكيد دارد که جهان امروز با مشكلات و تهديدهاي واقعي و خطرناك در زمينه هسته‌اي مواجه است كه تامين امنيت مواد هسته‌اي و جلوگيري از تروريسم هسته‌اي از جمله آنهاست.

بان كي مون در سخناني در اجلاس امنيت هسته‌اي در واشنگتن گفت: جلوگيري از تروريسم هسته‌اي، تامين امنيت مواد هسته اي قابل انتشار، تقويت نقش آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي، تلاش براي تحقق خلع سلاح هسته‌اي و اجراي دقيق توافقنامه منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي از جمله ضرورت هاي جهان در شرايط كنوني می باشد.

در همین حال هو جين تائو رييس جمهور چين؛ بر ضرورت خلع سلاح هسته اي در جهان تاكيد كرد گفته است: كشورش همواره با تروريسم هسته‌اي مخالفت كرده است.

وی که او نیز، در نشست امنيت هسته‌اي در واشنگتن سخن می گفت تاکید نمود: چين به امنيت هسته‌اي اهميت فراواني مي‌دهد و قاطعانه با تكثير سلاح‌هاي هسته‌اي و تروريستم هسته‌اي مخالفت مي‌كند.

با این وجود اقای مون و تائو از امضاي توافقنامه استارت 2 ميان امريكا و روسيه استقبال كرده و آن را راهنماي واقعي براي كاهش ذخاير تسليحات هسته اي دانست.

روسیه و امریکا موافقت كرده اند، بر بنیاد پيمان جديد كاهش تسليحات تهاجمي استراتيژيك، 30 در صد از ذخاير مهمات هسته اي خود را از بین ببرند.

 

کلید ګروپ په ټویټر او فیسبوک کې وګورئ
د تکشارک په واسطه پراختیا او طرحه جوړونه - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA