ads

اعلام استراتژی جدید تسلیحات هسته ای امريكا

ايالات متحده امريكا، روز سه شنبه طرح هایی را اعلام کرد که بر مبناي آن، ذخیره تسلیحات هسته ای این کشور به طور چشمگیری کاهش می یابد. کلید * هجدهم حمل 1389 ايالات متحده امريكا، روز سه شنبه طرح هایی را اعلام کرد که بر مبناي آن، ذخیره تسلیحات هسته ای این کشور به طور […]

نویسنده: The Killid Group
18 وری 1389
ايالات متحده امريكا، روز سه شنبه طرح هایی را اعلام کرد که بر مبناي آن، ذخیره تسلیحات هسته ای این کشور به طور چشمگیری کاهش می یابد.

کلید * هجدهم حمل 1389

ايالات متحده امريكا، روز سه شنبه طرح هایی را اعلام کرد که بر مبناي آن، ذخیره تسلیحات هسته ای این کشور به طور چشمگیری کاهش می یابد.

برای اولین بار امريكا گفته است؛ در واکنش به حملات بیولوژیکی، كيمياوي یا متعارف از تسلیحات هسته ای استفاده نخواهد کرد البته “بازنگری موضع هسته ای امريكا  ” با یک شرط مهم همراه بوده است.

طبق اين شرط؛ کشورها فقط در صورتی از واکنش هسته ای امريكا در امان هستند که به پیمان منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی پابندي نشان دهند كه به گفته مقامات امريكايي، كشورهاي ایران و كورياي شمالی شامل اين حاشيه امنيت نمي شوند.

با این وجود ایالات متحده درباره “عدم شفافیت” درپلان هسته ای چین ابراز نگرانی کرده است.

دولت اوباما گفته است، تسلیحات هسته ای را فقط در ارتباط با “شرایط فوق العاده” به کار خواهد گرفت.

تجديد نظر در استراتژی هسته ای امريكا  پیش از امضای پیمان پراك صورت مي گيرد که قرار است بر مبناي آن روسیه و امريكا تسلیحات هسته ای خود را کاهش دهند.

امضای این پیمان فردا 8 اپريل، در پراگ، پایتخت جمهوری چک انجام می پذیرد.

 

 

کلید ګروپ په ټویټر او فیسبوک کې وګورئ
د تکشارک په واسطه پراختیا او طرحه جوړونه - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA