ads

خلیل زاد و میلر در دیدار با ملابرادر، روی عملی‌سازی موافقت‌نامه صلح قطر تاکید کردند

در ادامه‌ی تلاش‌ها برای عملی‌سازی موافقت‌نامه صلح امریکا و طالبان و تامین صلح در افغانستان، ملا عبدالغنی برادر؛ رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، با زلمی خلیل‌زاد؛ نماینده‌ی خاص وزارت امور خاجه امریکا برای صلح افغانستان و اسکات میلر؛ قومندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

نویسنده: Atash
27 حمل 1399
خلیل زاد و میلر در دیدار با ملابرادر، روی عملی‌سازی موافقت‌نامه صلح قطر تاکید کردند

سهیل شاهین؛ سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید، این دیدار عصر دوشنبه، با میزبانی شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی؛ وزیر امور خاجه و معاون صدراعظم قطر، صورت گرفت.
وی در تویترش نگاشته که نماینده‌گان امریکا و طالبان، روی تطبیق کامل توافق‌نامه‌ی امضاشده میان دوطرف، تخطی‌ها از این توافق‌نامه، تاخیر در رهایی زندانیان و دیگر موضوعات، گفت‌وگو کردند.
از سویی هم، حکومت افغانستان از جوانب دخیل در روند صلح افغانستان می‌خواهد، به تعهدات شان عمل کنند.
لطیف محمود؛ معاون سخنگوی ارگ ریاست جمهوری به کلید می‌گوید که حکومت افغانستان از هر گزینه که سبب تامین صلح در کشور شود استقبال می‌کند.
با این حال، تحلیل‌گران سیاسی به این باورند که بدون تطبیق صادقانه‌ی موافقت‌نامه‌ی صلح از سوی امریکا، طالبان و حکومت افغانستان، رسیدن به صلح دایمی کار دشوار خواهد بود.
عبدالشکور داد رس؛ آگاه سیاسی می‌گوید که اراده‌ی ایالات متحده امریکا تاثیرگذاری مستقیم روی روند صلح دارد و اختلافات سیاسی بخشی ازکندی این روند است.
از سویی هم، شیرالله جبارخیل؛ آگاه سیاسی می‌گوید که بدون انعطاف‌پذیری طرف ها، رسیدن به صلح دایمی کار دشوار است.
توافق‌نامه میان امریکا و طالبان، به تاریخ دهم حوت سال گذشته، در قطر به امضاء رسید، اما گروه طالبان یک ماه بعد از آن اعلام کرد که امریکا این توافق‌نامه را به صورت مکرر نقض کرده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA