ads

سفر بیش از ده هزار زائر افغانستان بسوی کربلا طی یک هفته

مسئولان در ولایت هرات از سفر بیش از ده هزار زائر افغانستان به کربلا خبر داده و می‌گویند که در سال جاری، ممکن است شمار زائران نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابد. از سویی هم شماری از زائران کربلا از مسئولان حکومتی خواستار فراهم سازی سهولت‌های سفر می‌باشند.

روح الله دانش
4 سنبله 1403
سفر بیش از ده هزار زائر افغانستان بسوی کربلا طی یک هفته

مسئولان در ولایت هرات از آغاز سفر زائران افغانستان به کربلا خبر داده و می‌گویند که طی یک هفته بیش از ده‌هزار تن از ولایت‌های مختلف کشور، از طریق بندر اسلام قلعه وارد ایران شده تا از این طریق به عراق بروند.

رحمت الله محمدی، آمر گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات از ایجاد سهولت برای زائران خبر داده و می‌گوید که همه روزه بین 3 تا 5 هزار نفر از بندر اسلام قلعه به مقصد کربلا کشور را ترک می‌کنند.

“در سال گذشته 30 هزار تن به کربلا رفتند و امسال انتظار می‌رود که شمار بیشتری بروند. تاکنون 10 هزار تن از بندر اسلام قلعه وارد ایران شده تا از این طریق به عراق بروند. طبق صحبت‌هایی که مقامات افغانستان با عراق داشته، سهولت‌های جدید برای رفتن آنان تا کربلا در نظر گرفته شده و زائران با موتر‌های افغانستان تا عراق انتقال خواهند شد.”

از  سویی هم شماری از زائران که از ولایت‌های مختلف کشور به مقصد زیارت آرامگاه امام حسین(نواسه پیامبر اسلام و امام سوم شیعیان) به عراق سفر می‌کنند، از مسئولان حکومتی خواستار ایجاد سهولت‌های سفر می‌باشند.

محمد نیسیم، یک تن از زائران کربلا می‌گوید:”موترها باید از افغانستان گرفته شده و تا عراق زائرین را انتقال دهند. زیرا باوجودی که زائرین اجازه پیاده شدن در ایران را ندارند، اما هر یک مجبور به پرداخت 25 هزار افغانی می‌باشند و مشکل دیگر این است که ویزه ایران برای زائران افغانستان، خیلی دیر صادر می‌شود.”

معصومه حیمدی، یک تن دیگر از این زائران می‌گوید:”شور و عشق امام حسین(ع) همه را بسوی کربلا می‌کشاند. ما زیاد منتظر ماندیم تا ویزه ایران برای ما صادر شود، از مسئولان افغانستان نیز خواهشمندیم تا در مراسم مذهبی با مردم همکار باشند.”

زائرین کربلا در حالی بر فراهم سازی سهولت سفر تاکید دارند که در سال گذشته ایران و عراق برای 30 هزار زائر افغانستان ویزه رایگان صادر کرد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA