ads

توزیع 3 میلیون و 665 هزار تذکره برقی در یک سال

مسئولان اداره ملی احصائیه ومعلومات در برنامه تشریح دستاوردهای یک ساله ادارات دولتی از توزیع سه میلیون و 665 هزار تذکره الکترونیکی در یک سال گذشته خبر دادند. آنان می‌گویند که در سال 1403 به تعداد 4 میلیون تذکره الکترونیکی چاپ و توزیع خواهد شد. آنان همچنان از افتتاح مراکز آسان خدمت در برخی ولایت‌های دیگر در آینده خبر دادند.

فایق یونسی
17 اسد 1403
توزیع 3 میلیون و 665 هزار تذکره برقی در یک سال

مسئولان اداره ملی احصائیه و معلومات می گویند که در یک سال گذشته 3 میلیون 665 هزار تذکره الکترونیکی توزیع شده که نسبت به یک سال پیش، 23 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

دکتر محمد فقیر زیار، رییس این اداره در برنامه تشریح دستاوردهای یک ساله ادارات دولتی گفت که از زمان رویکار آمدن امارت اسلامی تاکنون 7.8 میلیون تذکره الکترونیکی توزیع شده است که در مجموع بیش از 13 میلیون نفر این تذکره را بدست آورده‌اند.

“سال گذشته اداره ملی احصائیه و معومات خدمات توزیع تذکره کاغذی را برای حدود 540 هزار تن در مرکز و حدود  2.5 میلیون تن دیگر در ولایت‌ها انجام داده است. این اداره همچنان در یک سال گذشته 613 هزار کارت تولد را در مرکز و ولایت‌ها توزیع کرده است.”

وی افزود که این اداره به منظور تثبیت هویت شهروندان و دیجیتل کردن فورم‌های بیوگرافی، یک وسیله شناسایی ملی ایجاد کرده است.

” یک میلیون فایل انفرادی به وسیله دیجیتلی منتقل شده است. همچنان در سال جاری 9 مرکز آسان خدمت در داخل و خارج از کشور افتتاح خواهد شد.”

عصمت‌الله حکیمی معاون اداره ملی احصائیه و معلومات در این نشست گفت که نفوس کشور در سال جاری 35.7 میلیون نفر می‌باشد که یک میلیون و 500 هزار آن کوچی، 9.2 میلیون آن ساکن شهرها و 25 میلیون دیگر در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

” تعداد نفوس کشور  درسال 1403، براساس فرمول علمی اکسپلنیشن به 35.7 میلیون نفر تخمین زده شده، در حالی که سرشماری رسمی صورت نگرفته است.”

جهاد گل، رییس آسان خدمت نیز در این برنامه گفت که تلاش می‌شود یک مرکز بزرگ آسان خدمت در کابل ایجاد شود تا از طریق آن علاوه‌بر خدمات کنونی، شهروندان بتوانند پاسپورت، جوازهای کاری وسایر خدمات را دریافت کنند.

“به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان در خارج از کشور، مرکز آسان خدمت در امارات متحده عربی فعال شده است. در آینده نزدیک مراکز آسان خدمت در ایران، پاکستان، عربستان سعودی و ترکیه نیز افتتاح می‌شود.”

براساس معلومات مسؤلان این اداره، مبلغ دو ملیارد  ۵۱۲ میلیون افغانی از درک توزیع تذکره‌های الکترونیکی و کاغذی، تثبیت هویت و اصلاح نام و سایر خدمات، در سال 1402 عاید این اداره شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA