ads

نگرانی باشندگان کابل از بیماری‌ چشم

شماری از باشندگان شهر کابل از بیماری چشم شکایت داشته و می‌گویند که این بیماری از یک شخص به شخص دیگر هم انتقال می‌کند. داکتران چشم اما آنرا نوعی از بیماری ویروسی دانسته و سرخی، آب دادن، پندیدگی، سوزش و احساس شی بیگانه در چشم‌ها را از عوامل آن می‌گویند.

فرشته حمیدی
16 اسد 1403
نگرانی باشندگان کابل از بیماری‌ چشم

 شماری از باشندگان کابل از بیماری چشم شکایت داشته و می‌گویند که این بیماری از یک شخص به شخص دیگر نیز انتقال می‌کند.

حمیرا احمدی یکی از افرادی که به این بیماری مبتلا شده می‌گوید:”چشم‌هایم بسیار سوزش پیدا کرده، آب از چشم‌هایم می‌رود و پندیدگی هم دارد. وقتی پیش داکتر رفتم دوا دادند، ولی دوا زیاد اثر نکرده.”

شماری از مریضان می‌گویند که این مریضی آن‌ها را با مشکلات زیادی روبه‌رو ساخته و به دیگر اعضای خانواده شان نیز سرایت کرده است.

مهدیه حیدری، می‌گوید که پس از مبتلا شدن او چندتن از اعضای خانواده‌اش نیز مبتلا شدند:”مدتی است که چشمم پندیدگی دارد، سرخ هم شده، درد ندارد، اما بعضی وقت‌ها سوزش می‌کند. پیش داکتر رفتم دو نوع قطره و یک مرحم برایم داد. دیگر اعضای خانواده ماراهم این مریضی گرفته است.”

درهمین حال، برخی از داکتران این بیماری را ویروسی دانسته و می‌گویند که این ویروس از طریق تماس، ازیک شخص به شخص دیگر انتقال می‌کند.

داکتر ناصرحسینی، یکی از داکتران چشم می‌گوید:”مریضان باید مرتب دست‌‌های شان‌را با مایع ضد عفونی، صابون یا مایع دست‌شویی بشویند. ظرف‌های غذا، جان‌پاک  و رخت خواب شان باید جدا باشد.”

وی همچنان می‌افزاید که افراد مبتلا باید از دیگر اعضای خانواده دوری کنند و برای قوی شدن سیستم معافیتی بدن شان، از میوه‌ها و سبزیجاتی که دارای ویتامین(سی) است استفاده کنند.

به گفتۀ داکتران، این بیماری نزد افرادی که سیستم معافیتی بالا داشته باشند تا دو هفته ادامه می‌یابد، ولی نزد افرادی که سیستم معافیتی بدن شان پایین باشد تا سه هفته هم ادامه می‌یابد.

گفتنی است که داکتران برای جلوگیری از این بیماری، بر رعایت حفظ و الصحه و فاصله گرفتن افراد از افراد بیمار تاکید می‌کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA