ads

مقا‌م‌های امارت اسلامی: خواهان روابط خوب با تمامی کشورها هستیم

پس از آنکه مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزراء در قطر از جهان خواست که روابط سیاسی شان را با افغانستان از سر بگیرند، احمدالله فطرت معاون سخنگوی امارت اسلامی، درصحبت با رادیو کلید می‌گوید که اکنون امارت اسلامی با بسیاری کشورها روابط خوب سیاسی و اقتصادی دارد و تلاش‌ها به هدف تقویت این روابط ادامه دارد.

کلید
16 اسد 1403
مقا‌م‌های امارت اسلامی: خواهان روابط خوب با تمامی کشورها هستیم

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء در نشستی که با نمایندگان برخی ازکشورهای غربی در قطر داشت، از آنان خواست که سفارت خانه‌های شان را درکابل بازگشایی کرده و وضعیت را از نزدیک مشاهده نمایند.

در این نشست نمایندگان ایالات متحده مریکا، بريتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کوریای جنوبی و استرالیا حضور داشتند.

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی امارت اسلامی درصحبت با رادیو کلید می‌گوید که افغانستان خواهان روابط خوب سیاسی با همه کشور ها بشمول کشورهای غربی است.

” بلی امارت اسلامی بشمول غرب، با همه کشورها خواهان روابط خوب است و هم اکنون با بسیاری کشورها این روابط تامین شده و درحال تقویت شدن هم است.”

در همین حال برخی از مبصرین سیاسی، این خواست معاون سیاسی امارت اسلامی را یک گام مهم درجهت تقویت روابط سیاسی امارت اسلامی با جهان می‌خوانند.

حمایت الله احمدی، آگاه مسایل روابط بین‌الملل درمورد چنین می‌گوید:”تعاملات سیاسی بین کشورها براساس تفاهم صورت می‌گیرد. بناء امارت اسلامی با توجه به تمامیت ارضی و استقلالیت افغانستان، باید این کشور ها را قناعت دهد تا سفارت خانه‌های شان را درکابل بازگشایی کنند.”

از سویی هم روح الله هوتک، یکتن از مبصرین سیاسی می‌گوید که با توجه به وضعیت در خاور میانه و رقایت‌های روسیه و امریکا در کشورهای منطقه و افغانستان، امریکا ناگذیر است با امارت اسلامی کنار بیاید و صفحه جدید تعاملات سیاسی را با نظام کنونی باز کند.

” غرب در 20 سال گذشته از هیچ گونه فشار و ظلمی بر افغانستان دریغ نکرد، اکنون می‌داند که نظام کنونی یک نظام قوی است و دوری از آن به ضرر شان تمام خواهد شد.”

این درحالی است که بیشتر کشورهای غربی تمامی فعالیت‌های شان را در امور افغانستان لز دوحه به پیش می‌برند و هر از گاهی با مقام‌های امارت اسلامی هم دیدار می‌کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA