ads

ادامه اعتراضات از ادامه کشتار در غزه

موج تازه حملات اسرائیل در غزه جان 40 فلسطینی را گرفته و 71 فلسطینی دیگر را زخمی ساخته است. در همین حال، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، گفته است که با کشته شدن اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس جنگ در غزه طولانی می‌شود و دامنه آن به خاورمیانه گسترش می‌یابد. از سویی هم رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه اعلام کرده که کمیسیون حقوقی پارلمان این کشور چهارشنبه این هفته درخواست پیوستن انقره به شکایت علیه نسل‌کشی اسرائیل در غزه را به لاهه ارائه خواهد کرد.

ندا داریوش
16 اسد 1403
ادامه اعتراضات از ادامه کشتار در غزه

اسرائیل پس از ده ماه جنگ و خونریزی در غزه، هنوز از کشتار فلسطینیان دست بردار نیست. این رژیم در موج تازه حملاتش بر مناطق مختلف در غزه، 40 فلسطینی را از بین برده و 71 تن دیگر را زخمی کرده است.

این رژیم روز دوشنبه اجساد 84 فلسطینی را که در این جنگ شهید شده‌اند به کمیته صلیب سرخ جهانی تسلیم کرده است.

با این حال مسئولان صحی  تاکید کردند که این سومین گروه از اجساد شهداست که اسرائیل از آغاز جنگ در غزه به کمیته صلیب سرخ جهانی تحویل می‌دهد.

در همین حال محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است که با کشته شدن اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس جنگ در غزه طولانی می‌شود و دامنه آن به خاورمیانه گسترش می‌یابد.

وی که قصد دارد در روزهای آینده به روسیه سفر کند، به یک رسانه روسی گفته است که ترور هنیه یک اقدام بزدلانه و تحول خطرناک در سیاست اسرائیل بود.

“ما از ملت خود می‌خواهیم که در برابر این اشغالگری استوار، متحد و شکیبا باشند. مقامات اسرائیلی باید علاوه‌بر برقراری آتش‌بس فوری و پایدار و عقب نشینی نیروهای شان از نوار غزه، از جاه طلبی‌های شان دست بکشند و طرح صلح عربی را اجرا کنند.”

از سویی هم رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه اعلام کرده که کمیسیون حقوقی پارلمان این کشور روز چهارشنبه این هفته درخواست پیوستن انقره به شکایت علیه نسل‌کشی اسرائیل در غزه را به لاهه ارائه خواهد کرد.

“ترکیه در کنار فلسطین ایستاده و با تمامی امکانات و علیرغم مشکلات اقتصادی که این روزها دارد، از برادران فلسطینی پشتیبانی می‌کند. ما تمامی تلاش خود را می‌کنیم تا این ظلم  را که طی ۱۰ ماه گذشته جان نزدیک به ۴۰ هزار انسان بی‌گناه را گرفته است، در نزدیک‌ترین زمان ممکن پایان دهیم.”

این در حالی است که شمار شهیدان غزه از 7 اکتبر سال گذشته تاکنون به 39 هزار و 623 و  شمار زخمیان به 91 هزار و 496 هزار تن رسیده است. همچنان وزارت صحت فلسطین گزارش داده که بیش از 11 هزار اجساد دیگر زیر آوار گیر مانده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA