ads

استرداد 44 هزار جریب زمین از نزد غاصبان

مسئولان وزارت عدلیه در نشست دستاوردهای یک ساله این وزارت می‌گویند که این وزارت سال گذشته نزدیک به ۴۴ هزار جریب زمین را از نزد غاصبان استرداد کرده است.
براساس معلومات این وزارت، دریک سال گذشته این وزارت بیشتر ار یک میلیارد افغانی عواید نیز جمع‌آوری کرده است.

فرشته خرمی
14 اسد 1403

مسئولان وزارت عدلیه در نشست دستاوردهای یک ساله این وزارت می‌گویند که در یک سال گذشته ۴۳ هزار و ۹۴۵ جریب زمین  را از نزد غاصبان استرداد و یک میلیارد، ۱۶۵ میلیون، ۴۴۷۵ افغانی نیز عواید داشته است.

مولوی سیدحبیب الحبیب رییس مالی و اداری این وزارت می‌گوید که ۷۹۲۸ قضیه به منظور استرداد  دارایی‌ها و ملکیت‌های دولتی حل و فصل شده و از این طریق در حدود یک و نیم میلیارد افغانی عواید جمع‌آوری کرده‌اند .

“7928 قضیه دفاع از دارایی های عامه، اموال و دارایی های منقول و غیرمنقول دولتی  حل و فصل شده و یک میلیارد و 165 میلیون و 4 هزار و 475 افغانی به خزانه امارت اسلامی واریز شده است.”

وی همچنان می افزاید که تقویت نظام قضایی و ارائه خدمات حقوقی به شهروندان از وظایف اصلی این وزارت است و ۱۰۱ سند حقوقی را در زمینه قانون سازی تسوید و تدقیق کرده است:

“وزارت عدلیه نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارد و گام های مهمی در راه مبارزه با فساد اداری برداشته شده است. و 101 سند حقوقی اعم از قوانین، مقررات، مصوبات، فرامین، اساسنامه ها و دیگر قوانین را تدوین و تدقیق کرده است.

همچنان برکت‌الله رسولی سخنگوی این وزارت می‌گوید که امارت اسلامی تاکنون شش قانون را توشیح کرده است:

“قوانینی که از سوی امیرالمومنین توشیح شده 6 یا 7 قانون است که قانون جلوگیری از غصب زمین، قانون مقررات و دستورات، قانون رسیدگی به شکایات و غیره است.”

براساس معلومات این وزارت، ۴۷ قانون را ترتیب و برای تصویب به رهبر امارت اسلامی فرستاده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA