ads

برگزاری یک نمایشگاه محصولات زراعتی در کندز

مسئولان در ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کندز می‌گویند که یک نمایشگاه محصولات زراعتی را به همکاری یک مؤسسه خصوصی در این ولایت برگزار کرده‌اند. به‌گفتۀ آنان، در این نمایشگاه محصولات زراعتی، لبنیات و صنايع‌دستی زنان برای دو روز به نمایش گذاشته شده است. در همین حال، اشتراک کنندگان این نمایشگاه با ابراز خرسندی می‌گویند که برگزاری چنین نمایشگاه‌ها میتواند سبب تشویق، بازاریابی و رشد کاروبار آنان شود.

عتیق الله رحیمی
11 اسد 1403
برگزاری یک نمایشگاه محصولات زراعتی در کندز

یک نمایشگاه محصولات زراعتی به هدف بازاریابی و تشویق دهاقین، مالداران و تولیدکنندگان صنايع دستی از سوی ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کندز، در چمن شاروالی کندز برگزار شده است.

 امان الله حسن، رییس زراعت ولایت کندز می‌گوید که این نمایشگاه زراعتی در بخش محصولات زراعتی، لبنیات و صنایع دستی در هشتاد غرفه برای دو روز برگزار شده است.

“این نمایشگاه از طرف ریاست زراعت به همکاری مالی مؤسسه راه نوین و مؤسساتی که دربخش  زراعت همکاری دارند، برگزار گردیده و محصولات زراعتی که در کندز تولید می‌شود، در آن به نمایش گذاشته شده است. ما به دهقانان اطمینان می‌دهیم که برای محصولات شان بازاریابی خوبی خواهیم کرد.”

در همین حال، مسئولان مؤسسه انکشافی راه نوین می‌گویند که حدود  ۶۰۰ تن از بانوان در مرکز کندز و ولسوالی امام صاحب این ولایت، زیر نظر این مؤسسه در بخش تولید لبنیات و محصولات زراعتی مشغول هستند و شماری از آنان، تولیدات شان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند.

نورالاحسان عتید حسینی، مسئول پروژه‌های این مؤسسه در مورد این نمایشگاه می‌گوید:”هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از دهقانان و همچنان ترویج و رشد محصولات وطنی و معرفی آن است. تولیدات ما در بخش، سبزیجات، زعفران و تولید لبنیات خیلی باکیفیت است”.

در همین حال، شماری از تولید کنندگان محصولات زراعتی، لبنیات و صنايع دستی می‌گویندکه  برگزاری این نمایشگاه آنان را تشویق و در بازاریابی محصولات شان  مؤثر خواهد بود.

وژمه همت، یکی از زنان اشتراک کننده در این نمایشگاه که محصولات خانگی اش را به نمایش گذاشته می‌گوید:”ده سال می‌شود که در بخش پروسس و تولید سبزیجات و میوه‌ها کار می‌کنم که در کندز و ولایات دیگر به فروش می‌رسد. در هر فصل میوه‌ها و سبزیجات مختلف را تولید و پروسس می‌کنم. برگزاری چنین نمایشگاه‌ها برای معرفی تولیدات ما خیلی مفید تمام می‌شود”.

اسدالله، یکی دیگر از اشتراک کنندگان این نمایشگاه که انواع محصولات زراعتی اش را به نمایش گذاشته است می‌گوید:”در این نمایشگاه انواع مختلف میوه‌ها، چندین نوع انگور و خربوزه و دیگر میوه‌ها به نمایش گذاشته شده که تمامی آن محصولات دهقانان کندز است. ما می‌خواهیم که این نمایشگاه در کابل و دیگر ولایت‌ها نیز برگزار شود تا محصولات ما معرفی و بازاریابی شود.”

از سوی دیگر، شماری از بازدیدکنندگان از برگزاری این نمایشگاه استقبال کرده و می‌گویند که برگزاری چنین نمایشگاه‌ها زنان را بیشتر تشویق و حمایت می‌کند.

فاطمه حضرتی، یکتن از بازدیدکنندگان می‌گوید:”خانم‌ها تولیدات خوبی را به نمایش گذاشته‌اند، آنان محصولات عالی و با کیفیت دارند. خیلی خرسند هستیم که از این نمایشگاه دیدن می‌کنیم. تقاضای من این است که چنین نمایشگاه‌ها بیشتر برگزار شود، چون برای خانم‌ها روحیه‌ خوبی می‌دهد”.

این در حالی است که شماری از دهقانان می‌گویند که محصولات شان  در بازار فروش چندانی ندارد و به دلیل نداشتن سردخانه فاسد می‌شود. آنان به همین دلیل مجبور می‌شوند محصولات شان را در  بازار به قیمت پایین بفروشند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA