ads

توزیع  108 هزار تذکره برقی در سه ماه در هرات

مسئولان در ریاست احصائیه و معلومات ولایت هرات می‌گویند که طی سه ماه گذشته، حدود ۱۰۸ هزار تذکره الکترونیکی برای باشندگان این ولایت توزیع شده است. در همین حال، برخی از متقاضیان تذکره‌ الکترونیکی در این ولایت از کندی در روند توزیع شکایت داشته و از مسئولان می‌خواهند که سهولت‌های بیشتری را در این زمینه فراهم سازند.

رقیه حسینی
27 سرطان 1403
توزیع  108 هزار تذکره برقی در سه ماه در هرات

مسئولان در ریاست احصائیه و معلومات ولایت هرات می‌گویندکه طی سه ماه اول سال جاری، برای 108 هزار متقاضی در این ولایت تذکره الکترونیکی توزیع شده است.

مولوی محب‌الله هدایت، رییس این اداره می‌گوید که همه‌روزه  دست‌کم یک هزار و 200 تن در مراکز توزیع تذکره ثبت و از سوی کارمندان این ادارات بیومتریک می‌شوند.

“حدود 108 هزار تذکره توزیع شده، در اینجا نظم بسیار خوب است، توزیع یک روز برای مردان و یک روز برای زنان است. سهولت‌های بسیاری برابر شده تا کار مردم به وقت تمام شود.”

در همین حال، محمد نعمان مدیر عمومی تذکره‌های الکترونیکی در ولایت هرات گرفتن تذکره را حق هر شهروند کشور دانسته و می‌گوید که روند توزیع تذکره‌های الکترونیکی در این ولایت به گونۀ شفاف  جریان دارد.

“ما روزانه با در نظر گرفتن مساوات، به همان اندازه که اداره ظرفیت دارد، برای همه خدمت رسانی داریم. برخی از سهولت‌ها برای افرادیکه عاجل به تذکره الکترونیکی ضرورت دارند، در نظر گرفته شده و با آنها همکاری صورت می‌گیرد.”

با این حال شماری از متقاضیان تذکره الکترونیکی در ولایت هرات از کندی در روند توزیع این سند هویتی شکایت دارند و از مسئولان می‌خواهند که برای حل این مشکل تلاش کنند.

فقیر احمد، یک تن از این افراد که برای گرفتن تذکره الکترونیکی به این ادره آمده،  می‌گوید که باید در روند توزیع این سند، سهولت‌های بیشتر برای مردم فراهم گردیده و از سرگردانی آنان جلوگیری شود.

“درد من اینست که به بهانه سن بالا یا پائین، مارا مجبور به گرفتن تذکره‌های کاغذی می‌سازند تا از روی آن تذکره برقی بدهند، اینگونه از یک هزار تا یک هزار دو صد افغانی پول‌های ما مصرف می‌شود. اما بعد از گرفتن تذکره برقی، تذکره کاغذی دیگر هیچ به درد نمی‌خورد. پیشنهاد ما این است که مستقیما تذکره الکترونیکی برای ما بدهند.”

این در حالیست که بر بنیاد آمار مسئولان در ریاست احصائیه و معلومات ولایت هرات، در حال حاضر  سه مرکز توزیع تذکره‌های برقی در این ولایت فعال است و قرار است در آینده نزدیک به منظور ایجاد سهولت بیشتر و جلوگیری از سرگردانی مردم، بخش آسان خدمت نیز در این ولایت فعال شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA