ads

اشتراک سرپرست وزارت اقتصاد در نشست ترانس هیمالیا

قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد، در چهارمین نشست مجمع همکاری‌های بین‌المللی ترانس هیمالیا که در چین برگزار شد، اشتراک کرد.

کلید
15 سرطان 1403
اشتراک سرپرست وزارت اقتصاد در نشست ترانس هیمالیا

عبدالرحمن حبیب، سخنگوی وزارت اقتصاد به کلید می‌گوید، در این نشست روی تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجارتی، جلب‌ سرمایه‌گذاری‌ها در افغانستان و برخی موضوعات دیگر بحث شد.

او می‌گوید که اشتراک سرپرست وزارت اقتصاد در این نشست‌، می‌تواند پیامدهای خوب اقتصادی برای افغانستان داشته باشد:” در این نشست که وزیران کشورهای مختلف نیز اشراک کرده‌اند، در مورد همکاری‌های اقتصادی و تجارتی با افغانستان صحبت شد، همچنان در مورد مبارزه با خطرات محیط‌زیستی، مدیریت بحران اقلیمی و معرفی فرصت‌ها به هدف جلب سرمایه‌گذاری‌ها در افغانستان نیز گفت‌وگو شد.”

در همین حال شماری از کارشناسان اقتصادی نیز اشتراک مقام‌های امارت اسلامی در این‌گونه نشست‌ها  را برای بهبود و توسعه‌ی روابط اقتصادی افغانستان با کشورهای منطقه و جهان، مفید می‌خوانند.

محمد ماهر  صادق، کارشناس اقتصادی با اشاره به اشتراک سرپرست وزارت اقتصاد افغانستان در نشست ترانس هیمالیا در چین، می‌گوید که این کشور در دو سال اخیر، برای تقویت روابط اقتصادی و تجارتی با کابل، تلاش کرده است.

صادق افزود:” امیدوارم که سرپرست وزارت اقتصاد در این نشست مهم، منافع ملی و اقتصادی افغانستان را در نظر گیرد و تمام روابط بر اساس منافع اقتصادی افغانستان باشد.”  

از سویی هم عبدالجبار صافی، دیگر کارشناس اقتصادی نیز به پیامدهای اقتصادی این نشست، خوشبین است.

او تاکید می‌کند که افغانستان باید از این‌گونه‌ نشست‌ها، بهتر استفاده کند:” هر قدر این نشست‌ها و تماس‌ها بیشتر شود، روابط تجارتی و اقتصادی افغانستان با کشورهای آسیای میانه توسعه پیدا می‌کند و باید از این فرصت‌ها به‌گونه‌ی بهتر استفاده شود.”

گفتنی‌ست که سال‌ گذشته، امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه، به نمایندگی از افغانستان در این نشست اشتراک کرده بود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA