ads

نگرانی باشندگان کابل از گشت و گذار موترهای بی‌پلیت

شماری از باشندگان شهر کابل از گشت و گذاز موترهای بی‌پلیت در این شهر شکایت دارند. آن‌ها می‌گویند با گشت و گذار موترهای بی‌پلیت امنیت شهروندان به خطر مواجه می‌شود. با این حال ریاست عمومی پولیس ترافیک می‌گوید که هیچ وسیله‌ نقلیه نمی‌تواند بدون پلیت در شهر گشت وگذار کند.

فرشته حمیدی
14 سرطان 1403
نگرانی باشندگان کابل از گشت و گذار موترهای بی‌پلیت

باشندگان شهر کابل که همواره از ازدحام و ترافیک سنگین در این شهر رنج برده‌اند، این روزها از گشت و گذار موترهای بی‌پیلت در این شهر نگرانی دارند.

شماری از شهروندان می‌گویند که اخیرا گشت و گذار موترهای بی پلیت در شهر کابل افزایش یافته است. آنان از مسئولان می‌خواهند که برای تامین هرچه بهتر نظم شهر از گشت گذار موترهای بدون پلیت یا بدون جواز جلوگیری کنند.

از نظر برخی از شهروندان گشت وگذار موترهای بی‌پلیت، نه تنها باعث بی‌نظمی و ازدحام در شهر می‌گردد، بلکه باعث افزایش حادثات ترافیکی نیز خواهد شد.

لیلا محمدی، یکی از باشندگان کابل می‌گوید:”افزایش موترهای بی‌پلیت می‌توانند مشکل‌های زیادی را برای مردم ایجاد کنند. ممکن است که ازدحام در سرک‌ها بیشتر شود و همچنان باعث بی‌نظمی در شهر نیز می‌شود.”

علاوه‌بر افزایش حادثات ترافیکی، دغدغه دیگر باشندگان کابل از گشت وگذار موترهای بی‌پلیت، در مورد تهدیدات امنیتی می‌باشد.

ریحانه محسنی در این مورد می‌گوید:”گشت و گذار موترهای بی‌پلیت سبب ایجاد ناامنی می‌شود، ناامنی‌های مانند: اختطاف، انتقال هراس افگنان، انتقال مواد منفرجه و غیره که ممکن است توسط موترهای بی پلیت صورت بگیرد.”

از سویی هم عبدالودود خیرخواه، مدیر پلان ریاست عمومی پولیس ترافیک می‌گویدکه هیچ وسیله نقیله نمی‌تواند بدون پلیت در شهر گشت و گذار کند.

وی می‌افزاید که ریاست ترافیک تا حد زیادی جلو این موترها را گرفته و برای اکثر موترهای بی‌پلیت، پلیت موقت توزیع کرده است.

“هیچ واسطه نقلیه نمی‌تواند بدون پلیت و جواز سیر فعالیت کند، اگر فعالیت کند پولیس ترافیک کابل مکلف است که آن وسیله نقلیه را توقف دهد تا مالک آن برای موترش پلیت و جواز سیر بگیرد.”

به گفتۀ این مسئولان، برای بیش از 550 هزار موترهای اشترنگ راسته و بیشتر از 50 هزار موترهای بی‌اسناد از سوی ریاست عمومی پولیس ترافیک پلیت و جوازسیر توزیع شده است.

گفتنی است که درحال حاضر در افغانستان موترهای اشترنگ راسته و چپه گشت و گذار می‌کنند، درحالیکه قانون ترافیک افغانستان براساس حرکت از دست راست جاده می‌باشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA