ads

باشندگان مناطق دور افتاده هرات خواهان سرک‌های معیاری

شماری از باشندگان مناطق دور افتاده در ولسوالی اوبه ولایت هرات می‌گویند که خرابی سرک‌ها زندگی را برای آنان دشوار ساخته است. آنان از مسئولان حکومتی می‌خواهند که در ساختن سرک‌های معیاری برای آنان اقدامات جدی را روی دست گیرند. در همین حال مسئولان در ریاست احیاء و انکشاف دهات ولایت هرات از آغاز کار ساخت 80 کیلومتر سرک در این ولسوالی خبر داده و از تلاش‌ها برای تطبیق پروژه‌های بیشتر سخن می‌زنند.

روح‌الله دانش 
14 سرطان 1403
باشندگان مناطق دور افتاده هرات خواهان سرک‌های معیاری

باآنکه مسئولان در ریاست احیاء و انکشاف دهات ولایت هرات از آغاز کار ساخت 80 کیلومتر سرک در مسیر ولسوالی اوبه ولایت هرات خبر می‌دهند، اما شماری از باشندگان مناطق دور افتاده این ولسوالی می‌گویند که به دلیل خرابی جاده‌ها، آنان هنگام رفت و آمد به مرکز ولسوالی یا مرکز ولایت، با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

حشمت‌الله 80 ساله از قریه دو آب ولسوالی اوبه، می‌گویدکه به‌دلیل خرابی راه‌های بین این قریه و مرکز ولسوالی، مردم سالانه شاهد رویدادهای تلخ ترافیکی می‌باشند.

“هشتاد سال عمر من است. در گذشته ما اسب داشتیم، اما از پنجاه سال به اینسو و با پیدا شدن موتر ما با مشکلات سرک روبه‌رو هستیم. چند روز پیش یک خانم زخمی شد، دو کودک کشته شد و شوهر یک خانم نیز زخمی شد. در دوازده ماه سال، از این سرک ما یا زخمی می‌بریم یا کشته.”

محمد اکرم، باشنده قریه لرمنی ولسوالی اوبه نیز با شکایت از خرابی سرک‌های قریه خود، می‌گوید:”مشکل اساسی ما نبود سرک و راه است. هیچ راهی برای رفت و آمد نیست. وقتی بر موتر سوار می‌شویم مرگ خود را دیده و به سمت مرگ خود می‌رویم، چون هیچ راهی نیست. خواست ما از حکومت این است که کوشش کند راه و سرک را زودتر بسازد.”

از سویی هم مسئولان در ریاست احیاء و انکشاف دهات ولایت هرات از تلاش‌ها برای تطبیق پروژ‌های انکشافی در مناطق دور افتاده این ولایت سخن زده و می‌گویند که کار ساخت و جغل اندازی 80 کیلومتر سرک را در ولسوالی اوبه آغاز کرده‌اند.

عبدالسلام هجرت، رییس اداره احیاء و انکشاف دهات ولایت هرات می‌گوید:”واقعیت این است که برای این مردم طی بیست سال هیچ خدمتی نشده است. تقریبا 80 کیلومتر سرک از ولسوالی اوبه تا منطقه آب گلی کاملا خراب است. قرار است کار این سرک با بودجه امارت اسلامی شروع شود.”

گفتنی است که بر اساس معلومات ارائه شده از سوی ریاست احیاء و انکشاف دهات ولایت هرات،  قرار است به طول  80 کیلومتر سرک قریه‌های هفت گله و دو آب تا مرکز هموار و جغل ریزی شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA