ads

دو برادری که پس از پانزده سال اعتیاد را ترک و به خانواده برگشتند

دو برادری که پانزده سال در دنیای اعتیاد بسر می‌بردند، بعد از درمان و صحت‌یابی در ولایت هرات به آغوش خانواده بازگشتند. به گفتۀ مسئولان در  مدیریت مبارزه با مواد مخدر قومندانی امنیه ولایت هرات،  این دو برادر اصلا از ولایت فاریاب هستند که 15 سال آغشته به مواد مخدر شده و زندگی را در بی‌سرنوشتی سپری می‌کردند.

رقیه حسینی
13 سرطان 1403
دو برادری که پس از پانزده سال اعتیاد را ترک و به خانواده برگشتند

دو برادری که به دلیل اعتیاد به مواد مخدر 15 سال از خانه و کاشانه شان دور شده‌بوند، اکنون تداوی شده و به آغوش خانواده برگشتند.

این دو برادر بانام‌های راز محمد و نیک محمد که اصلا از ولایت فاریاب هستند، در کمپ‌ ترک اعتیاد در هرات صحت‌یاب شده و سرانجام به خانواده‌ شان پیوستند.

رازمحمد داستان این 15 سال زندگی خود را بسیار دشوار توصیف کرده و می‌گوید:”در ایران بودیم، از آنجا اخراج شدیم و به هرات آمدیم. در اینجا هم به‌خاطر مواد ماندیم تا اینکه امارت ما را گرفت. مسافری و معتادی تعریف خوبی ندارد، شب و روز آن بدبختی بود.”

نیک محمد، برادر دیگر می‌گوید که دوری از خانه و خانواده دردناک است. او  از اینکه جوانی خود را با مصرف مواد مخدر هدر داده، اکنون پشیمان است.

“خوشحالم که زندگی ما دوباره بدست آمد. ما در این 15 سال از تمام رفیق‌های خود عقب ماندیم، از همه چیز عقب ماندیم و هر چه تلاش کنیم دیگر به آنها نمی‌رسیم”.

با این حال،  خانواده  این دو برادر از اینکه پس از سال‌ها فرزندان شان را صحت‌یاب و دور از مواد مخدر می‌بینند، اظهار خرسندی می‌کنند.

عبدالله، برادر بزرگ آنان چنین می‌گوید:”برادرانم پس از آغشته شدن شان به اعتیاد از پیش ما رفتند. برای شان بسیار پریشان بودیم، چون زنده و  مرده بودن آنان برای ما معلوم نبود. خوشحال هستیم که آنان را سالم می‌بینیم”.

از سویی هم، مسئولان مدیریت مبارزه با مواد مخدر قومندانی امنیه هرات می‌گویند که مبارزه جدی با پدیده خانمان سوز اعتیاد جریان دارد.

مولوی حیات‌الله روحانی، مدیر مبارزه با مواد مخدر قومندانی امنیه هرات می‌گوید که از زمان آغاز پروسه جمع‌آوری معتادان در هرات تاکنون بیش از ده هزار فرد مبتلا به مواد مخدر درمان و صحت‌یاب شده‌اند.

” به این دلیل که ولایت هرات نزدیک به ایران است، افراد از ولایت‌های مختلف به اینجا آمده‌اند. ما در این کمپ افرادی را داریم که هیچ کسی را ندارند “.

این در حالیست که از چند ماه به اینسو روند جمع‌آوری و تداوی افراد معتاد به مواد مخدر در ولایت‌های مختلف به‌شمول هرات جریان دارد.

بر اساس معلومات مسئو لان، در حال حاضر حدود 70 هزار تن در ولایت هرات، آغشته به مواد مخدر استند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA