ads

 حملات اسرائیل در غزه بازهم  افزایش یافت

حملات اسرائیل در مناطق شمال و جنوب غزه هر روز رو به افزایش است و این رژیم در تازه‌ترین حملاتش منطقه خان‌یونس را در جنوب این باریکه زیر بمباران‌های زمینی و هوایی قرار داد. از سوی دیگر با تهدید نیروهای اسرائیل برای تخلیه این منطقه، هزاران تن از آنجا آواره شدند. در همین حال، تحقیقات شورای امنیت سازمان ملل نشان می‌دهد که شرایط بیجاشدگان در غزه ناگوار است و از جمله ۱.۹ میلیون جمعیت این منطقه تاکنون ۸۰ درصد آن بیجا شده‌اند.

ندا داریوش
13 سرطان 1403
 حملات اسرائیل در غزه بازهم  افزایش یافت

بمباران سنگین و دستور تخلیه جمعی از خان‌یونس از اقدامات جدید اردوی اسرائیل برای حملات تازه زمینی و هوایی بر دومین شهر بزرگ از قلمرو محاصره شده فلسطینی‌ها در نوار غزه می‌باشد.

این حملات بار دیگر منجر به آوارگی هزاران باشنده این منطقه شده است.

به گفتۀ آنتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد، فرمان تازه تخلیه جمعی بار دیگر نشان می‌دهد که هیچ مکانی در غزه برای غیرنظامیان امن نیست.

وی در یک بیانیه ضمن تکرار درخواست خود برای برقراری آتش‌‌بس در غزه گفت:”این فرمان دیگری برای یک حرکت مرگبار است که مردم غزه مدام ملزم به انجام آن هستند.”

از سویی هم استیفن دوجاریک، سخنگوی این سازمان می‌گوید که دستور تخلیه از سوی اسرائیل، حدود یک سوم غزه را شامل می‌شود.

“اکنون مردم با انتخاب دشوار و ناممکن روبه‌رو شده‌اند، زیرا اگر مناطق شانرا رها کنند، جایی برای رفتن ندارند. از سوی دیگر اگر آنان در خانه‌های شان بمانند، عواقب خطرناک در انتظار شان خواهد بود.”

در همین حال، شورای امنیت سازمان ملل متحد هم در نشست روز سه شنبه(12 سرطان) خود وضعیت غزه را به بحث و بررسی گرفت.

سیگرید کاگ، هماهنگ کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد برای غزه در این نشست گفت که از جمله ۱.۹ میلیون جمعیت غزه، اکنون ۸۰ درصد آن آواره شده‌اند.

وی همچنان در مورد دستور اسرائیل در مورد تخلیه منطقه خان‌یونس ابراز نگرانی کرد و گفت:” از ششم ماه می تاکنون بیش از یک میلیون تن از اثر حملات اسرائیل بر رفح آواره شده‌اند. متاسفانه تاکنون یک اعشاریه نه میلیون تن در سراسر غزه آواره شده‌اند. من عمیقاً نگران گزارش‌ها درباره دستور تازه تخلیه برای جمعیت خان‌یونس استم. در غزه، هیچ جا امن نیست.”

با وجود تلاش‌ها و میانجی‌گری‌های ایالات متحده امریکا، قطر و مصر، گفت‌وگو ها برای برقراری آتش‌بس میان حماس و اسرائیل تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

این در حالی است که از آغاز جنگ تاکنون بیش از 37 هزار 925 تن درغزه کشته و بیش از 87 هزار 141 تن دیگر زخمی شده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA