ads

پافشاری اسرائیل به ادامه درگیرها در نوار غزه

ادامه درگیری‌های شدید در مناطق شمال و جنوب غزه بین اسرائیل و حماس تلفات سنگین بر فلسطینی‌ها وارد کرده و حدود ۸۰ هزار نفر در روزهای پسین شمال این منطقه را ترک کرده‌اند. در همین حال، سازمان ملل متحد شرایط فلسطینی‌ها در این مناطق طاقت‌فرسا خوانده است. اما اسرائیل با پافشاری بر آتش افروزی‌های بیشتر، از طرح جدید عملیات در غزه خبر داده که براساس آن جنگ در همه نواحی غزه افزایش خواهد یافت.

ندا داریوش
11 سرطان 1403
پافشاری اسرائیل به ادامه درگیرها در نوار غزه

در گیری‌ها بین حماس و اسرائیل در غزه شدت گرفته و هر روز روبه افزایش است. اسرائیل در تازه‌ترین حملاتش منطقه شجاعیه در شمال و رفح را در جنوب این منطقه مورد حملات هوایی و توپخانه‌یی قرار داده است.

از سوی دیگر شرایط صحی و گسترش گرسنگی نوار غزه را به بحران کشانیده و روزانه جان میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند.

در همین حال، سازمان ملل متحد شرایط فلسطینی‌ها در این منطقه را طاقت‌فرسا توصیف کرده و می‌گوید که مردم در غزه با کمبود سوخت و مواد غذایی، انهدام ساختمان‌ها و خیمه‌های شان مواجه استند.

لوئیس واتریج، سخنگوی آنروا می‌گوید:”می‌توانید صدای بمباران را از شمال، مرکز و جنوب بشنوید. همه جا مانند جهنم روی زمین شده است. هوا هم بسیار گرم است و زباله‌ها در همه جا انباشته شده است. مردم در ساختمان‌های ویران با چادرها دور خود را سطر می‌کنند.”

در همین حال کاترین روسیل، رییس صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفته است که جنگ کنونی در غزه شرایط کمک رسانی به نیازمندان را سخت می‌سازد.

وی همچنان با ابراز نگرانی از وضعیت کودکان در غزه می‌گوید:”شرایط در غزه بسیار دشوار و غزه یکی از چالش برانگیزترین مکان‌ها برای کمک‌رسانی است. مشکل اساسی نبود امنیت است. این وضعیت زندگی را برای کودکان آنجا دشوار می‌سازد. کودکان زیادی مهاجر شده‌اند. آنان تلاش می‌کنند برای نجات از بمباران، به مناطق امن پناه ببرند، اما منظقۀ امنی در غزه برای کودکان وجود ندارد.”

با این حال بنیامین نتانیاهو، صدر اعظم اسرائیل با وجود ممانعت‌های بین‌المللی، از طرح جدید عملیات در نوار غزه خبر می‌دهد.

“ما تا تحقق اهداف مان که نابودی حماس، بازگرداندن اسیران و اینکه غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نباشد، به جنگ ادامه می‌دهیم. نیروهای ما در رفح و الشجاعیه و هر مکانی در نوار غزه حضور دارند و ما در زیر و روی زمین با درگیری سختی مواجه هستیم و گاهی درگیری‌ها تن به تن است.”

جنگ و درگیری‌ها در غزه در حالی وارد نهمین ماه خود می‌شود که از آغاز درگیری‌ها تاکنون بیش از 37 هزار و 877 فلسطینی کشته و بیش از 86 هزار و 969 فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA