ads

تلاش‌ها برای اشتغالزایی و کمک به کودکان آسیپ پذیر

وزارت کار و امور اجتماعی به هدف ایجاد فرصت‌های کاری و کمک به کودکان آسیب پذیر، با 4 مؤسسه داخلی و خارجی  8 قرارداد همکاری به امضاء رساند.به گفتۀ مسئولان این وزارت، این پروژه‌ها با هزینه بیش از 3 میلیون دالر امریکایی در ولایت‌های کابل، بلخ، ننگرهار، کندهار، لغمان، بدخشان و جوزجان تطبیق خواهد شد.

کلید
11 سرطان 1403
تلاش‌ها برای اشتغالزایی و کمک به کودکان آسیپ پذیر

وزارت کار و امور اجتماعی روز دوشنبه(11 سرطان) 8 قرارداد پروژه‌های اشتغالزایی و کمک به کودکان آسیب پذیر را با 4 مؤسسه داخلی وبین‌المللی به امضاء رساند.

حدید الله وزیری، مسئول بخش ارتباط با دونرهای این وزارت می‌گوید که این پروژه‌ها با هزینه بیش از 3 میلیون دالر امریکایی در ولایت‌های مختلف عملی خواهد شد.

“با عقد این قرار دادها در ولایت‌های کابل، بلخ، ننگرهار، کندهار، لغمان، بدخشان و جوزجان زمینه‌های کاری برای 2437 تن فراهم خواهد شد. در کنار این، برای خانواده‌های 4600 کودک آسیب پذیر کمک‌های نقدی نیز توزیع می‌گردد.”

درهمین حال غلام مجتبی رسولی، نماینده یکی از این مؤسسات می‌گوید که باتوجه به میزان بیکاری در افغانستان، نیاز به پروژه‌های زیادی دربخش کاریابی و آموزش مهارت‌های فنی و مسلکی می‌باشد.

“براساس قراردادی که امضاء شد، ما در 4 ولایت کشور وسایل کار را برای کسانی‌که بیکار هستند، فراهم می‌کنیم تا آنان بعد از آموزش‌های فنی و مسلکی، بتوانند در بازار صاحب کار شوند.”

از سویی هم سمیع‌الله ابراهیمی، سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی می‌گوید که امارت اسلامی تلاش دارد که با استفاده از فرصت‌ها و امکانات موجود، زمینه‌های کاری را برای مردم فراهم سازد.

“وزارت کار و امور اجتماعی برای حدود 130 هزار تن در سال گذشته جواز کار توزیع کرده است. یعنی این افراد در مؤسسات داخلی، سکتور خصوصی و سازمان‌ها به کار گماشته شده‌اند.”

وی همچنان از جامعه جهانی می‌خواهد که افغانستان را در تطبیق پروژه‌های اشتغالزایی همکاری کند.

” متاسفانه وضع تحریم‌های اقتصادی و عدم به رسمیت شناختن امارت اسلامی، تاثیرات منفی را در همه بخش‌ها به‌خصوص در بخش ایجاد فرصت‌های کاری بجا گذاشته است.”

بر اساس معلومات وزارت کار و اموراجتماعی، دریک سال گذشته 106 قرار داد همکاری با مؤسسات داخلی و خارجی به امضاء رسیده و زمینه‌های کاری برای صدها تن فراهم شده است.

این  درحالی است که برخی ازنهادهای بین‌المللی با نشر گزارش‌هایی در مورد میزان بیکاری و فقر در افغانستان، همواره نگرانی‌هایی را به وجود آورده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA