ads

افزایش مبتلایان کانگو پس از عید قربان

مسئولان وزارت صحت عامه از ثبت 448 مورد مثبت بیماری کانگو در شش ماه اول سال 2024 خبر می‌دهند. آنان می‌گویند که تنها پس از عید قربان حدود ۲۶۵ مورد مثبت کانگو در کشور ثبت شده است. ازسویی هم مسئولان در شفاخانه اتنانی نیز می گویند که پس از عید قربان 180 فرد مبتلا به کانگو به این شفاخانه مراجعه کرده و 25 تن آنان جان باخته‌اند.

فرشته خرمي
11 سرطان 1403
افزایش مبتلایان کانگو پس از عید قربان

مسئولان وزارت صحت عامه می‌گویند که این وزارت از آغاز سال ۲۰۲۴میلادی تاکنون ۴۴۸ مورد مثبت مرض کانگو را ثبت کرده‌ است.

به‌گفتۀ آنان امسال در آمار مبتلایان این بیماری نسبت به سال گذشته کاهش آمده، اما تعداد موارد ابتلا به این بیماری در یک ماه گذشته نگران‌کننده است.

براساس معلومات این وزارت، در شش ماهه نخست سال گذشته 492 مورد مثبت مرض کانگو در کشور به ثبت رسیده بود.

شرافت زمان، سخنگوی وزارت صحت عامه می گوید که تا قبل از عید قربان ۸۴ مورد مثبت کانگو در کشور ثبت شده بود، اما پس از عید قربان این رقم به حدود ۲۶۵ مورد مثبت افزایش یافت.

وی ضمن اینکه از امکانات برای درمان این بیماری در سراسر کشور اطمینان می‌دهد، می‌گوید:”قبل از عید قربان 84 مورد مثبت مرض کانگو در کل کشور به ثبت رسیده بود، اما پس از عید قربان این موارد به 265 نفر رسید که افزایش 4 برابری را نشان می‌دهد. وزارت صحت عامه برای تمام مراکز صحی که مرض‌های ساری را تداوی می‌کنند، امکانات کامل را فراهم کرده است.”

از سوی دیگر داکتر سید رحیم سادات، متخصص امراض انتانی در شفاخانه انتانی نیز می‌گوید که بعد از عید قربان 180 مورد مثبت کانگو در این شفاخانه به ثبت رسیده است که از این تعداد 25 تن جان باخته‌اند.

وی از کسانی که با حیوانات در تماس هستند، می‌خواهد که هنگام تماس با حیوانات از لباس، ماسک و دستکش مخصوص استفاده کنند تا به این مرض مبتلا نشوند.

“از عید قربان تاکنون 180 مریض کانگو به شفاخانه انتانی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 25 نفر فوت شده‌اند. کسانی که با حیوانات سر و کار دارند و یا قصاب هستند، باید از دستکش استفاده کنند و هر از چند گاهی خود را معاینه کنند تا به این مرض مبتلا نشوند.”

با این حال مروه که یکی از اعضای خانواده‌اش به این مرض مبتلا است، از دیگر شهروندان می‌خواهد که در هنگام تماس با حیوانات توصیه‌های داکتران را در رعایت کنند تا به این مرض مبتلا نشوند:”پسر کاکای من از یک هفته به مرض کانگو مبتلا شده است. او تب، سردرد و خونریزی از بینی دارد و اکنون تحت درمان قرار دارد. از شهروندان می‌خواهم که دستورالعمل‌های صحی را در نظر داشته باشند تا به این مرض مبتلا نشوند.”

به گفتۀ داکتران، کانگو یک مرض ساری است که توسط نوعی از حشره یا (کنه) از حیوانات به انسان‌ها منتقل می‌شود.  تب، سردرد، گلودرد و افسردگی از علایم این بیماری شناخته شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA