ads

تشدید گرسنگی اهرم فشار اسرائیل علیه غزه

پس از آنکه اردوی اسرائیل مناطق شمالی و شرقی غزه را تهدید به تخلیه کرد، سازمان ملل متحد اعلام نمود که در یک روز حدود 60 هزار نفر در شرق غزه آواره شده‌اند. در همین حال اسامه حمدان، یکی از رهبران ارشد حماس شنبه شب وضعیت مردم غزه را ناگوار توصیف کرده و گفته است که اسرائیل با مسدود کردن تمامی بنادر، مردم ملکی را در غزه به قحطی و گرسنگی تهدید می‌کند. 

ندا داریوش
10 سرطان 1403
تشدید گرسنگی اهرم فشار اسرائیل علیه غزه

در دوصدو شصتمین روز جنگ میان حماس و اسرائیل در غزه، اردوی اسرائیل مناطقی مانند خان‌یونس، رفح و شمال شهر غزه را بمباران و برخی مناطق را هدف حملات توپخانه‌یی قرار داده است. تاکنون از کشته شدن شش عضو یک خانواده در اثر این حملات گزارش شده است.

تداوم جنگ در غزه علاوه‌بر گرفتن جان هزاران غیرنظامی و ویرانی‌های گسترده، باعث گسترش قحطی در میان مردم و آوارگی میلیون‌ها نفر نیز شده است.

سازمان ملل متحد باز هم وضعیت غزه را ناگوار توصیف کرده و از افزایش مهاجران در شرق این باریکه ابراز نگرانی کرده است.

پس از آنکه اسرائیل مناطق شمالی و شرقی غزه را تهدید به تخلیه کرد، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد می‌گوید که حدود 60 هزار نفر در شرق غزه در یک روز آواره شده‌اند.

“در پی تهدید اردوی اسرائیل برای تخلیه فوری 28 مرکز مسکونی در غزه، 60 هزار نفر ناگزیر به ترک خانه و کاشانه خود در یک روز شدند. حملات به منطقه المواسی در غزه موجب مجروح شدن عده کثیری شده و مجروحان این حملات به شفاخانه صحرایی منتقل شده‌اند. در این منطقه نیز نزدیک به پنج هزار نفر آواره شده‌اند.”

از سویی دیگر، حماس بار دیگر اسرائیل را به تهدید مردم ملکی در غزه متهم کرده و می‌گویدکه براساس برآوردهای سازمان ملل متحد، ۷۰ درصد از ساکنان غزه با خطر قحطی و گرسنگی روبه‌رو هستند. 

اسامه حمدان، یکی از رهبران ارشد حماس شنبه‌شب ( 9 سرطان) در یک نشست خبری گفت:”اسرائیل تمامی بندر‌ها را به روی غزه بسته و مرگ  از اثر گرسنگی در این باریکه به یک واقعیت تبدیل شده است. این رژیم به فشار از طریق گرسنگی بر ملت فلسطین ادامه می‌دهد. به تعداد ۳۵۰ هزار کودک زیر ۵ سال در نوار غزه باکمبود شدید مواد غذایی مواجه هستند.”

وی همچنان با انتقاد از سیاست‌های امریکا در قبال این جنگ پرداخته و گفت که امریکا با اصرار زیادی سعی دارد حماس را مسئول برهم خوردن توافق آتش‌بس معرفی کند.

این در حالی است که از آغاز جنگ تاکنون، بیش از 37 هزار و 834 تن در غزه کشته و 86 هزار و 858 تن دیگر زخمی شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA