ads

 افزایش گردشگران در بند امیر بامیان

باگرم شدن هوا و فرا رسیدن فصل تابستان شمار گردشگران در تفریحگاه بند امیر ولایت بامیان افزایش یافته است. هرچند بامیان پر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است، اما به گفتۀ مسئولان محلی، این روزها بند امیر شاهد بیشترین بازدید کنندگان می‌باشد. خبیب غفران، سخنگوی وزارت اطلاعات فرهنگ می‌گویدکه تنها در روزهای عید بیش از 92 هزار گردشگر داخلی و به تعداد 92 گردشگر خارجی از این جاذبه طبیعی کشور دیدن کرده‌ا‌ند.

شریفه رضایی 
10 سرطان 1403
 افزایش گردشگران در بند امیر بامیان

بامیان از ولایت‌های سردسیر اما دارای جذابیت‌های تاریخی و طبیعی فراوان است که هرسال باگرم شدن هوا شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی به این ولایت سفر می‌کنند.

براساس معلومات مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ، این روزها بامیان شاهد افزایش گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد و تنها در روزهای عید سعید قربان، به تعداد 92 هزار گردشگر داخلی 92 گردشگر خارجی از تفریحگاه بند امیر بامیان دیدن کرده‌اند.

آنان می‌افزایند که بازدید گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی این ولایت ادامه دارد و در روزهای اخیر افراد زیادی ساعات بیکاری شان را به تفریحگاه بند امیر بامیان سپری می‌کنند.

خبیب غفران، سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید:”بند امیر از مناطق تاریخی و تفریحی کشور است که سیاحان داخلی و خارجی از آنجا دیدن می‌کنند. تلاش ما این است که خدماتی بیشتری در این ساحات برای سیاحان ارائه کنیم. در روز هایی عید به تعداد 92 هزار گردشگر داخلی از پارک بندامیر دیدن کردند. هرچند در روزهای عید ادارات رخصت است، با این وجود درسه روز عید 92 گردشگر خارجی هم ازبند امیر دیدن کردند.”

از سویی هم برخی از گردشگران می‌گویند که پارک بند امیر یک جای تاریخی و تفریحی می‌باشد که مورد توجه آنان قرار می‌گیرد.

فرهاد کریمی، یکتن از گردشگران که از ولایت هرات به دیدن بند امیر بامیان آمده چنین می‌گوید:”برای ما آب و هوای ولایت بامیان زیبا است و دیدن از پارک بند امیر خیلی لذت بخش می‌باشد. امنیت خوب است و هموطنان ما می‌توانند از بند امیر و دیگر جاهای دیدنی کشور دیدن کنند.”

در همین حال علی رضا کهزاد، یکتن دیکر از این گردشگران می‌گوید:”پارک بند امیر یک مکان فوق العاده زیبای تفریحی برای مردم است. از این رو مردم از 34 ولایت کشور، در فصل بهار و تابستان از این پارک دیدن می‌کنند.”

گفتنی است که بامیان به دلیل داشتن آبدات تاریخی و جاذبه‌های تفریحی فراوان، همواره مورد توجه گردشگران قرار دارد، اما به دلیل اینکه هوای این ولایت سرد است، گردشگران بیشتر در فصل‌های بهار و تابستان به این ولایت سفر کرده و از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن، از جمله بند امیر که پارک ملی است، دیدن می‌کنند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA