ads

ادامه‌ی جمع‌آوری و از بین بردن آلات موسیقی در ولایت هرات

مسوولان ریاست امر به معروف و نهی از منکر در ولایت هرات، می‌گویند که روند جمع‌آوری و از بین بردن آلات موسیقی در این ولایت جریان دارد.

روح‌الله دانش
8 سرطان 1403
ادامه‌ی جمع‌آوری و از بین بردن آلات موسیقی در ولایت هرات

عبدالحق نوری، آمر محتسبین این ریاست می‌گوید که نواختن و شنیدن موسیقی، خلاف شریعت بوده و باعث گسترش فساد در جامعه می‌شود.

به گفته‌ی او تا کنون صدها آله‌ی موسیقی در ولایت هرات جمع‌آوری شده است که آتش‌زده خواهد شد.

نوری گفت:” حتی ما از محکه فتوا خواستیم و محکمه فتوا داده است که آلات موسیقی به آتش کشیده شود، آلات موسیقی زیادی را که طی شش ماه، جمع‌آوری کرده بودیم، می‌سوزنایم.”

همزمان با این، شماری از آوازخوانان و نوازندگان موسیقی، از حکومت می‌خواهند که برای شان در بخش‌های دیگر، زمینه‌ی کار را فراهم سازد.

آنان می‌گویند که پس از ممنوعیت موسیقی، با مشکلات اقتصادی مواجه شده‌اند.

سلطان حبیبی، یک تن از هنرمندان در ولایت هرات می‌گوید که پس از ممنوعیت موسیقی، در زمینه‌ی تأمین نیازمندی‌های خانواده‌اش با مشکل مواجه شده است.

حبیبی افزود:” قبلا خوب بود به محافل می‌رفتیم و از طریق همین هنر موسیقی، خرچ و مصارف خانواده‌ی خود را پیدا می‌کردم، اما فعلا موسیقی ممنوع شده و ما بی‌کار هستیم، حتی با پاسپورت به ایران می‌رویم و از آنجا هم ما را اخراج می‌کنند، خواست ما از حکومت این است که برای ما زمینه‌ی کار را برابر کند.”
در همین حال بصیر تابش، هنرمند 57 ساله‌ای که پس از ممنوعیت موسیقی، در گوشه‌ای از شهر هرات عریضه‌نویسی می‌کند، می‌گوید که با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کند

تابش گفت:” من از سال‌های خیلی پیش موسیقی می‌نواختم و آهنگ می‌خواندم، اما بنابر بعضی از دلالیل ممنوع شد، فعلا همین جا کار غریبی می‌کنم و عریضه نویسی می کنم، اما من مشکلات زیادی دارم نه تنها من بلکه بقیه هنرمندان هم مشکل دارند، این در آمد که دارم برای من کفایت نمی‌کند.”

گفتنی‌ست که ریاست امر به معروف و نهی از منکر ولایت هرات، فروش فیلم‌ وسریال‌های خارجی و کست‌های موسیقی را نیز ممنوع ساخته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA