ads

سومین نشست دوحه؛ فرصتی برای تعاملات سیاسی و اقتصادی

با نزدیک شدن زمان سومین نشست دوحه، شماری از مبصرین سیاسی این نشست را فرصت خوبی برای تعامل سیاسی واقتصادی میان امارت اسلامی و جامعه جهانی می‌خوانند. به گفتۀ این مبصرین، در این نشست هم جامعه جهانی و هم امارت اسلامی باید موانع فراراه تعامل را برطرف سازند.

کلید
7 سرطان 1403
سومین نشست دوحه؛ فرصتی برای تعاملات سیاسی و اقتصادی

روزهای محدودی تا زمان برگزاری سومین نشست دوحه باقی مانده و برخلاف دو نشست قبلی، این بار نماینده امارت اسلامی نیز در این نشست اشتراک می‌کند.

اشتراک نماینده امارت اسلامی در این نشست با خوشبینی‌هایی درمورد نتایج آن همراه شده است. به باور برخی از آگاهان امور سیاسی، این نشست می‌تواند یک فرصت خوبی برای نزدیکی امارت اسلامی با جهان باشد.

فضل‌الرحمن اوریا، یکتن از این آگاهان می‌گوید که نشست دوحه پیامدهای خوبی از نظر سیاسی و اقتصادی برای افغانستان خواهد داشت.

” در این نشست روی مسائل اقتصادی، بانکی، تجاری و مهمتر از همه روی چگونگی تعامل جامعه جهانی با امارت اسلامی بحث و گفت وگو خواهد شد. بناء این نشست به نفع افغانستان تمام خواهد شد. همچنان امیدواریم که امریکا و متحدینش در این نشست حضور مؤثر و فعال داشته باشند.”

در همین حال محمد هاشم قیام، یکتن دیگر از آگاهان امور سیاسی می‌گوید که اشتراک نماینده امارت اسلامی در سومین نشست دوحه، باعث خواهد شد تا موانع و مشکلاتی که میان جامعه جهانی و امارت اسلامی وجود دارد از میان برداشته شود.

” این نشست فرصت خوبی خواهد بود تا طرفین بتوانند برای تامین ثبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در افغانستان  و خارج کردن افغانستان از وضعیت کنونی، وارد گفت و گوی مستقیم شوند.”

این در حالی است که رزا اوتونبایوا، رییس هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان(یوناما) در دیداراش با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه سومین نشست دوحه را یک فرصت خوبی برای امارت اسلامی دانسته تا در آن نظرها و پیشنهادهای خود را با جامعه جهانی شریک سازد.

قرار است نشست دوحه با حضور نمایندگان ویژه سازمان ملل متحد درباره افغانستان از 30 جون تا اول جولای سال روان میلادی برگزار گردد. هدف از برگزاری این نشست افزایش تعامل جامعه جهانی با افغانستان به شیوه‌ی منسجم، هماهنگ و ساختارمندتر عنوان شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA