ads

افزایش مبتلایان بیماری کانگو در افغانستان

مسئولان شفاخانه انتانی در کابل می گویند که در چند روز اخیر شمار مبتلایان مرض کانگو افزایش یافته و در حال حاضر حدود ۲۵ مریض در این شفاخانه بستری استند. از سوی دیگر، داکتران توصیه می‌کنند که مردم باید در صورت تماس با حیوانات، از دستکش و لباس‌های محافظتی کار بگیرند.

فرشته خرمي
3 سرطان 1403
افزایش مبتلایان بیماری کانگو در افغانستان

مسئولان شفاخانه تخصصی انتانی درکابل می‌گویند که پس از عید سعید قربان، شمار مبتلایان مرض کانگو در کشور رو به افزایش است.

داکتر فریدالله عمری متخصص در این شفاخانه می گوید که در حال حاضر حدود 25 فرد مبتلا به مرض کانگو در این شفاخانه بستر هستند که وضعیت صحی آنها رو به بهبودی می‌باشد.

” پس از عید قربان موارد مثبت کانگو افزایش یافته و این افزایش بیشتر در میان مردان است. در حال حاضر 20 تا 25 مریض در شفاخانه بستر هستند. وضعیت صحی این مریضان خوب است و تاکنون مورد فوتی از اثر این مرض نداریم.”

از سوی دیگر، برخی از شهروندان با تاکید بر رعایت توصیه‌های صحی از دیگران می‌خواهند که در صورت  تماس با حیوانات، باید نکات صحی را رعایت کنند تا به این مرض مبتلا نشوند.

اقبال، یکتن از باشندگان کابل می‌گوید که مردم باید در صورت تماس با حیوانات از دستکش و ماسک استفاده کنند.

“افرادی که با حیوانات در تماس هستند باید از دستکش و لباس مخصوص استفاده کنند و هنگام پختن گوشت باید آنرا با آب جوش بشویند تا به بیماری کانگو مبتلا نشوند.”

فواد و محمد، دوتن دیگر از شهروندان کابل در این مورد چنین می‌گویند:”هر بار که حیوانات را ذبح می‌کنیم باید نظافت را رعایت کنیم تا به بیماری حیوانی مبتلا نشویم.”

“با رسیدن فصل تابستان احتمال ابتلا به مرض کانگو نیز زیاد است و مردم باید به نکات صحی توجه بیشتری داشته باشند.”

با این حال کارشناسان صحی می گویند که کانگو یک مرض  کشنده است که ویروس آن به وسیله یک نوع کنه که در پوست حیوانات پیدا می‌شود، به انسان انتقال می‌یابد و برای پیشگیری از آن باید هنگام تماس با حیوانات از دستکش، ماسک، موزه و چپن استفاده شود. به گفتۀ آنان سردردی، گلودردی و افسردگی از علایم مهم ابتلا به این بیماری می‌باشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA