ads

شکایت جوانان بدخشان از افزایش بی‌کاری

شماری از باشندگان ولایت بدخشان، می‌گویند که نبود فرصت‌های کاری در داخل کشور، باعث شده است تا جوانان این ولایت که بیشتر شان تحصیل کرده‌اند، به‌گونه‌ی قاچاق به کشورهای دیگر مهاجرت کنند.

عتیق‌الله رحیمی
28 جوزا 1403
شکایت جوانان بدخشان از افزایش بی‌کاری

آنان از امارت اسلامی می‌خواهند که برای جلوگیری از توهین و تحقیر جوانان افغان در کشورهای دیگر و ابتلای آنان به مواد مخدر، برای شان زمینه‌ی کار را در کشور فراهم سازد.

شهاب‌الدین، یک تن از باشندگان ولایت بدخشان، می‌گوید که از چندین ماه به اینسو به دنبال کار می‌گردد، اما تا کنون موفق نشده است:” برای پیدا کردن شغل مسلکی و غیر مسکلی تلاش کردم، به دفترها و موسسات داخلی و خارجی و همچنان اداره‌های حکومتی مراجعه کردم، اما کار برایم پیدا نشد.”

از سویی هم شمس‌الرحمن، یک تن دیگر از باشندگان ولایت بدخشان، می‌گوید:” من به هر ارگانی  که درخواست کار می‌دهم پذیرفته نمی‌شوم، نمی‌دانم دلیلش بی واسطه‌گی است یا چیزی دیگر، اما همه جا درخواست دادم، از دولت می‌خواهم که زمینه‌ی کار را برای همهفراهم کند.”

اما مسوولان در ریاست کار و امور اجتماعی بدخشان، می‌گویند که سطح بی‌کاری در این ولایت نسبت به گذشته، کاهش یافته است.

مولوی خیر محمد صفدر، رییس این اداره می‌گوید که مشکل بی‌کاری جوانان در ولایت بدخشان با وزارت کار و امور اجتماعی، شریک شده است.

صفدر افزود:” ما کوشش می‌کنیم پیام مردم بدخشان را به وزارت کار و امور اجتماعی برسانیم و خداوند بزرگان ما را بیشتر توفیق بدهد که پیشنهادات ما را عملی کنند و ما کوشش می‌کنیم جوانان را شامل کار بسازیم، امارت اسلامی در فکر جوانان است و  نباید ناامید باشند.”

این در حالی‌ست که در نزدیک به سه سال گذشته، چندین پروژه‌ی کوچک و بزرگ در ولایت‌های مختلف تطبیق و روند استخراج برخی معادن و ذخایر نفتی کشور آغاز شده است.

احداث سرک میان واخان بدخشان و سین‌کیانگ چین، یکی از پروژه‌های است که امارت اسلامی کار آن را در ولایت بدخشان آغاز کرده است.

مسوولان می‌گویند که در این پروژه‌ها برای هزاران تن از شهروندان کشور زمینه‌ی کار فراهم شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA