ads

 مصر و قطر درباره آتش بس با حماس گفت‌وگو می‌کنند

مقامات امریکایی می‌گویند که قرار است بزودی قطر و مصر در مورد طرح آتش‌بس که از سوی جو بایدن، رییس جمهور امریکا مطرح شده، با حماس گفت‌وگو کنند. این خبر از سوی جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا در حاشیه کنفرانس صلح اوکراین در سویس بیان شده است. در همین حال، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس در پیام عیدی خود گفته است که حماس برای دستیابی به توافق برای توقف جنگ انعطاف زیادی از خود نشان داده است.

ندا داریوش
27 جوزا 1403
 مصر و قطر درباره آتش بس با حماس گفت‌وگو می‌کنند

 

 

 

 

جیک سالیوان،  مشاور امنیت ملی امریکا در حاشیه کنفرانس صلح اوکراین در سویس اعلام کرد که قطر و مصر قصد دارند برای پیشبرد طرح آتش‌بس جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا بزودی با حماس گفت‌وگو کنند.

وی تصریح کرد که با محمد بن عبدالرحمن آل ‌ثانی، صدراعظم قطر صحبت کوتاهی داشته و قرار است بار دیگر با او درباره آتش‌بس در غزه، در حاشیه نشست کنفرانس صلح اوکراین، در سوییس رایزنی کند.

وی افزود:”مقامات امریکایی به‌طور دقیقی پاسخ حماس را مورد بررسی قرار داده‌اند. ما فکر می‌کنیم که برخی از اصلاحات غیرمنتظره نیست و می‌توان آنها را مدیریت کرد. برخی از اصلاحات هم با طرح جو بایدن و هم با آنچه شورای امنیت سازمان ملل از آن حمایت کرده، مطابقتی ندارد. ما باید با واقعیت روبه‌رو شویم.”

در همین حال در حالی که جنگ شدید از سوی اسرائیل در نوار غزه ادامه دارد، اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس، در پیام عیدی خود گفته است که حماس برای دستیابی به توافق برای توقف جنگ انعطاف زیادی از خود نشان داده است.

هنیه صبح یک‌شنبه(27 جوزا) در یک سخنرانی ویدئویی گفت که هدف اسرائیل به زانو درآوردن فلسطینی‌ها است، اما آنان تنها شاهد استواری و استقامت فلسطینی‌ها خواهند بود.

وی افزود:”پاسخ حماس به قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت مثبت بود، اما اسرائیل به آن پاسخی نداد. ما به نقش میانجی‌ها پایبند هستیم و به آنها فرصت می‌دهیم تا یک توافق آتش‌بس را منعقد کنند.”

او بار دیگر تاکید کرد که حماس آماده انعقاد توافقنامه‌ای است که شامل آتش‌بس دائمی و خروج اسرائیل از تمامی نوار غزه می‌شود.

این در حالی است که بر اساس آمار وزارت صحت فلسطین، در 24 ساعت گذشته 30 فلسطینی از اثر حملات اسرائیل کشته و 95 تن دیگر زخمی شده است.

با گذشت 254 روز نبرد بین حماس و اسرائیل در غزه، اکنون شمار کشته شدگان به 37 هزار و 296 نفر و شمار زخمیان به 85 هزار و 197 نفر رسیده است.

 

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA