ads

اطمینان وزارت داخله از تامین امنیت در روزهای عید

مسئولان در وزارت امور داخله از تامین امنیت شهروندان در روزهای عید سعید قربان در سراسرکشور اطمینان داده و همچنان هشدار می‌دهند که هیچ کسی حق ندارد دست به فیرهای شادیانه و استفاده از مواد انفلاقی زده و آرامش مردم را بهم بزند. آنان از مردم نیز می‌خواهند که در تامین امنیت با نیروهای امنیتی همکار باشند تا روزهای عید با خوشی و آرامش سپری گردد.

کلید
24 جوزا 1403
اطمینان وزارت داخله از تامین امنیت در روزهای عید

تا روز عید سعید قربان روزهای اندکی باقی مانده و وزارت امور داخله از اکنون سخن از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در مرکز و ولایت‌های کشور می‌زنند.

به گفتۀ مسئولان این وزارت، نیروهای امنیتی کشور در همه نقاط مؤظف شده‌اند تا امنیت مردم  را در روزهای عید تامین کنند.

بسم‌الله حبیب، سخنگوی این وزارت درمورد می‌گوید:”نیروهای پولیس در هماهنگی با سایر نهاد‌های امنیتی، طبق یک پلان منظم در روزهای عید در حال آماده باش قرار خواهند گرفت. آنان امنیت مساجد و سایر اماکن تجمع مردم را تامین خواهند کرد.”

معاون سخنگوی وزارت داخله همچنان هشدار می‌دهد که هیچ کسی حق ندارد دست به فیرهای شادیانه و استفاده از پتاقی زده و آرامش مردم را بهم بزنند.

وی از مردم نیز می‌خواهد که در تامین امنیت بهتر با نیروهای امنیتی هماهنگی خوب داشته باشند تا روزهای عید به خوشی و آرامش سپری شود.

با این حال شماری از پایتخت نشینان و باشندگان ولایت‌ها فعالیت نیروهای امنیتی را در این روزها ستایش می‌کنند.

حاجی نجیب‌الله، باشنده ولایت ننگرهار درمورد می‌گوید:”شکر خدا تدابیر خوب امنیتی اتخاذ شده و ما می‌توانیم روزهای عید را با فکر آرام و در امنیت سپری کنیم.”

عبدالله جان، باشنده ولایت نیمروز می‌گوید که سال گذشته به‌دلیل اتخاذ تدابیر خوب امنیتی، عید قربان در فضای امن سپری شد.

“اکنون که وزارت امور داخله از اتخاذ تدابیر امنیتی در روزهای عید قربان خبرداده، از آنان استقبال می‌کنیم . و اقعا تلاش‌های نیروهای امنیتی ما قابل ستایش است.” 

فیض‌الله، یکتن از باشندگان کابل نیز درمورد دید مشابه دارد:”از نیروهای امنیتی خود بسیار خوش هستیم، زیرا مصروف تامنین امنیت هستند. آنان درجاهای مختلف محلات تلاشی ایجاد کرده‌اند.”

 با این حال شماری از آگاهان امور، ضمن اینکه تامین امنیت شهروندان را یکی از مسئولیت‌های عمده نیروهای امنیتی می‌خوانند، خواهان هماهنگی و همکاری مردم با نیروهای امنیتی نیز هستند.

صادق شینواری، یکتن از این آگاهان می‌گوید:”تنها اطمینان دادن وزارت امور داخله از تامین امنیت کافی نیست، بلکه باید مردم نیز در این بخش با نیروهای امنیتی همکاری کنند و درصورت مشاهده کدام موضوع مشکوک  امنیتی، پولیس را آگاه سازند.”

گفتنی است که در سال‌های قبل مردم از فیرهای هوایی، فروش و استفاده از پتاقی در روزهای عید شکایت داشتند و همواره از مسئولان امنیتی خواسته‌اند که جلو چنین اعمال را بگیرند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA