ads

ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ آتش‌بس در غزه به شورای امنیت از سوی امریکا

ایالات متحده امریکا از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا از طرح سه مرحله‌ای پایان دادن به جنگ در غزه که  ازسوی جو بایدن، رییس جمهور امریکا اعلام شده، حمایت کند. در همین حال متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آن کشور اعلام کرده که به محض اجرای توافق آتش‌بس میان اسرائیل و حماس، واشنگتن یک نهاد حکومتی متفاوت و بدون حماس را برای غزه دنبال  خواهد کرد.

ندا داریوش
15 جوزا 1403
ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ آتش‌بس در غزه به شورای امنیت از سوی امریکا

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد در یک بیانیه گفته است که بسیاری از سران کشورها و دولت‌ها، از جمله در منطقه از طرح آتش‌بس غزه حمایت کرده‌اند و امریکا از شورای امنیت خواستار اجرای فوری و بی‌قید و شرط این طرح شده است.

در بخشی از  این بیانیه تاکید شده است که طرح پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه یک نقشه راه برای پایان دادن به بحران ارائه می‌کند که شامل بازسازی چند ساله غزه با حمایت و کمک‌های بین‌المللی است.

در همین حال متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده که به محض اجرایی شدن توافق آتش‌بس میان اسرائیل و حماس، واشنگتن یک نهاد حکومتی به غیر از حماس را برای غزه دنبال  خواهد کرد.

او روز دوشنبه (14 جوزا) در این مورد گفت:”یکی از اصولی که ما برای پایان دادن به این درگیری دنبال دنبال می‌کنیم، این است که حماس نمی‌تواند به حکومت در غزه ادامه دهد. جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده امریکا  با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در این مورد گفت‌وگو کرده است. آنها تایید کردند که آتش‌بس جامع و توافقنامه آزادی اسیران، یک نقشه راه مشخص برای پایان دادن به بحران در غزه است.”

ا زسویی هم عمار بن جامع، سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل متحد پس از نشست غیرعلنی شورای امنیت این سازمان، درباره حمله اسرائیل بر رفح به خبرنگاران گفت که این کشور به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را برای توقف جنگ در رفح یک بار دیگر پیشنهاد خواهد کرد.

همچنان جونکوک وانگ، سفیر و نماینده دائم کوریای جنوبی در سازمان ملل و رییس دوره‌ای شورای امنیت نیز درباره پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی الجزایر در خصوص آتش‌بس در غزه گفت:”پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی الجزایر در خصوص رفح ارائه شده و گفت و گو ها در این خصوص جریان دارد. همچنین شاهد پیشرفت‌های دپلوماتیک در سایر موارد نیز هستیم.”

این در حالی است که بر اساس آمار وزارت صحت فلسطین در اثر حملات جدید اسرائیل ۴۰  فلسطینی جان باخته و ۱۵۴ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند که با این حساب از آغاز حملات اسرائیل بر نوار غزه تاکنون ۳۶ هزار و ۴۷۹ نفر کشته و  ۸۲ هزار و ۷۷۷ نفر زخمی شده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA