ads

فراخوان عراق برای تشکیل ائتلاف رسانه‌یی جهانی علیه اسرائیل

رییس سازمان اطلاع‌رسانی و ارتباطات عراق با انتقاد از معیارهای دوگانه رسانه‌یی در پوشش حملات اسرائیل در غزه، خواستار تشکیل ائتلاف رسانه‌یی برای افشای  جنایات این رژیم شد. وی در نشست وزیران اطلاع‌رسانی اتحادیه عرب تأکید کرد که مسئله فلسطین درد واقعی برای کشورهای عربی است.

ندا داریوش
13 جوزا 1403
فراخوان عراق برای تشکیل ائتلاف رسانه‌یی جهانی علیه اسرائیل

نماینده عراق در نشست وزیران اطلاع‌رسانی اتحادیه عرب از عمل کرد دوگانه رسانه‌ها در پوشش حملات اسرائیل در غزه شدیدا انتقاد کرده و خواستار تشکیل ائتلاف رسانه‌یی برای افشای جنایات این رژیم شد.

علی المؤید، رییس سازمان اطلاع‌رسانی و ارتباطات عراق شنبه(12 جوزا) در این نشست، تأکید کرد که مسئله فلسطین درد واقعی کشورهای عربی است.

“دولت و ملت عراق در این مصیبت در کنار ملت فلسطین هستند. ما از همه مواضع انسانی که باعث بیداری انسانی در جهان شود، قدردانی می‌کنیم، به‌خصوص از مراکز علمی، نخبگان فرهنگی، جنبش‌های کارگری و جوانان و همه کسانی که مخالف جنایات نسل‌کشی بوده و در پی حمایت از مسئله فلسطین و توقف ظلم باشند.”

او همچنین از عملکرد دوگانه و تبعیض‌آمیز برخی از رسانه‌ها و مالکان پلتفرم‌های اجتماعی انتقاد کرده و آنان را به چشم‌پوشی از مظلومیت مردم فلسطین و پرهیز از افشای جنایات اسرائدل متهم کرد.

از سوی دیگر  با گذشت ۲۴۰ روز از جنگ حماس و اسرائیل و محکوم شدن حملات اسرائیل در سطح جهانی، این رژیم هنوز دست از بمباران مناطق مختلف و کشتار افراد ملکی برنداشته است.

بر اساس آمار وزرات صحت فلسطین، تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۹۵ نفر از اثر حملات اسرائیل در غزه کشته شده و ۳۵۰ نفر دیگر زخم برداشته‌اند.

از سویی هم طرح پشنهادی آتش‌بس که توسط جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده امریکا مطرح شده است تاکنون به نتیجه‌ی نرسیده است.

هرچند اسامه حمدان، یکی از رهبران جنبش حماس از این طرح استقبال کرد، اما گفته که باید جزییات این طرح بررسی شود.

“به هیچ وجه نمی‌توان پذیرفت که نیروهای اسرائیلی در غزه بمانند یا بندر رفح را مدیریت کنند. دعوت برای دستیابی به توافق اقدامی مثبت است، اما با صرف امیدواری نمی‌توان به این مهم دست یافت.”

اما بنیامین نتانیاهو، صدر اعظم اسرائیل می‌گوید که این جنگ تا نابودی کامل حماس در غزه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که شمار قربانیان جنگ در غزه از 7 اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به ۳۶ هزار و ۳۷۹ کشته و ۸۲ هزار و ۴۰۷ زخمی رسیده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA