ads

هشت پل عابر هوایی در شهر کابل ساخته می‌شود

مسئولان در شاروالی کابل می‌گویند که در سال جاری خورشیدی هشت پل هوایی با هزینه حدود 40 میلیون افغانی در شهر کابل ساخته خواهد شد. از سوی دیگر، شماری از باشندگان کابل با استقبال از این اقدام شاروالی می‌گویند که این پل‌ها اگر ساخته شود، سهولت‌های زیاد برای شهروندان ایجاد خواهد شد.

فرشته خرمي
10 جوزا 1403
هشت پل عابر هوایی در شهر کابل ساخته می‌شود

مسئولان در شاروالی کابل می‌گویند که قرار است در سال جاری خورشیدی در مناطق مختلف شهر کابل پل‌های هوایی ساخته شود تا برای مردم در هنگام عبور از سرک‌ها سهولت ایجاد شود.

نعمت‌الله بارکزی، نماینده شاروالی کابل می‌گوید که به تعداد هشت پل هوایی در حوزه‌های دوم، پنجم، ششم و دهم و برخی مناطق دیگر شهر کابل با هزینه 40 میلیون افغانی ساخته می‌شود:”امسال برای عبور مردم از سرک‌های مزدحم، در ناحیه‌های 10، 2، 5 و 6 پل‌های هوایی خواهیم ساخت. کار ساخت این پل‌ها تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.”

از سوی دیگر، شماری از باشندگان شهرکابل ساخت این پل‌ها را یک اقدام نیک پنداشته و می‌گویند که با این کار سهولت‌های  زیادی برای مردم ایجاد خواهد شد.

شریفه و نجیب دو تن از باشندگان شهر کابل در این مورد می‌گویند:”ساخت پل‌های هوایی به ویژه برای کودکانی که به مکتب می‌روند اقدام خوبی است و باعث آسایش مردم و جلوگیری از حوادث ترافیکی می‌شود.”

“این یک اقدام خوب است که در مناطق پرجمعیت کابل پل‌های هوایی ساخته شود و همچنین برای دانش‌آموزان مکاتب بسیار مفید است تا از تصادم جلوگیری شود و ازدحام نیز کم می‌شود.”

نبود پل‌های هوایی و ازدحام در سرک‌های کابل سبب نگرانی برخی مادران نیز می‌باشد.

ملالی مادری است که  وقتی اطفالش به مکتب می‌روند او تا پس آمدن آنان با نگرانی بسر می‌برد.

اکنون که خبر ساخت پل‌های هوایی به گوش او رسیده، با خوشحالی می‌گوید:”خوب است که پل هوایی ساخته شود، چون وقتی اطفالم به مکتب می‌روند خیلی می‌ترسم آنان را موتر نزند.”

شاروالی کابل پیش از این نیز اعلام کرده بود در سال جاری 165 پروژه را با هزینه 6.4 میلیارد افغانی در شهر کابل عملی می‌کند که از این طریق زمینه کار برای 250 هزار نفر فراهم خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA