ads

نگرانی سازمان ملل از تشدید حملات اسرائیل به جنوب غزه

معاون سخنگوی سرمنشی سازمان ملل متحد، ناوقت روز سه شنبه به خبرنگاران گفته‌است که آنتونیو گوترش از تشدید فعالیت‌های نظامی اسرائیل در شهر رفح وحشت‌زده و نسبت به آوارگی نزدیک به ۴۵۰ هزار فلسطینی نگران است. در همین حال، سخنگوی قصر سفید می‌گوید که برای باز شدن بندر رفح بخاطر انتقال کمک‌ها تلاش می‌کنند.این در حالی‌ست که حملات اسرائیل به نواحی مختلف غزه در حال گسترش است و مردم در شمال و جنوب غزه جایی امنی برای پناه‌بردن ندارند.

ندا داریوش
26 ثور 1403
نگرانی سازمان ملل از تشدید حملات اسرائیل به جنوب غزه

جنگ غزه در حالی وارد دوصد و بیست و دومین روز شد که از اثر حملات اسرائیل، 114 هزار نفر کشته و مجروح و بیش از 10 هزار نفر که اکثر آن‌ها زیر آوارها اند، مفقود شده اند.

با این حال، اسرائیل همچنان حملات شدید خود را بر پناهگاه آواره‌گان جبالیا در شمال غزه متمرکز کرده و در تلاش برای پیشروی به سمت مرکز رفح است.

گزارش‌ها می‌رساند که در جدیدترین حملات اسرئایل به مناطق مختلف در مرکز نوار غزه، ۴۵ فلسطینی کشته و شمار دیگری زخمی شده‌اند.

در همین حال معاون سخنگوی سرمنشی سازمان ملل گفت که آنتونیو گوترش از تشدید فعالیت‌های نظامی اسرائیل در شهر رفح وحشت‌زده و نسبت به آوارگی نزدیک به ۴۵۰ هزار فلسطینی نگران است.

فرهان حق روز سه‌شنبه در مقر سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت:

” اسرائیل در حالی به عملیاتش در رفح ادامه می‌دهد که دسترسی مردم به کمک‌های بشردوستانه بیش از پیش مختل و وضعیت در‌ منطقه بدتر شده است. اکنون هیچ‌جا در غزه امن نیست و سرمنشی سازمان ملل بر  آتش‌بس فوری و آزادی همه اسیران تاکید دارد.”

از سوی دیگر، ودانت پاتل سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، بر بازگشایی بندر رفح و انتقال کمک‌ها به غزه از طریق این بندر تأکید می‌ورزد.

او در نشستی در این مورد گفت:”  تنها 50 محموله غذایی به تاریخ 12 می به غزه ارسال کرده‌ایم. اما این محموله به مردم غزه کافی نیست و این مثالی است که باید بندر رفح هرچی زودتر باز شود. مردم غزه به کمک‌های بشری بیشتر نیازمند استند.”

این در حالی است اسرائیل به تاریخ 17 ماه جاری میلادی با وجود مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را آغاز کرد و اردوی این رژیم از 18 ماه جاری بخش فلسطینی بندر رفح در شرق این شهر را اشغال کرد.

گفته می‌شود که رفح در روزهای اخیر شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید اسرائیل بوده و این رژیم با حمله به سمت بندر رفح، تنها راه‌ ارتباط فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

 

 

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA