ads

تلاش مردم هرات برای جمع آوری کمک برای سیلاب زدگان بغلان

شماری از باشندگان ولایت هرات به منظور کمک رسانی برای سیلاب زدگان ولایت بغلان برنامه‌های جمع آوری کمک را در این ولایت راه اندازی کرده اند.
در همین حال، مسئولان  محلی در ولایت هرات نیز می گویند که به منظور هماهنگی و نظارت از روند جمع آوری کمک ها در این ولایت،  یک کمیته ایجاد شده است.

رقیه حسینی
26 ثور 1403
تلاش مردم هرات برای جمع آوری کمک برای سیلاب زدگان بغلان

شماری از تاجران و باشندگان ولایت هرات، برای کمک رسانی به مردم آسیب دیده از سیلاب های اخیر در ولایت بغلان، کمپاین جمع آوری کمک را راه اندازی کرده اند.

قدوس خطیبی،  یک تن از فعالان مدنی در ولایت هرات که  از چند روز به اینسو، با راه اندازی کارزار جمع آوری کمک  تحت نام “همیاری و همدلی” در تلاش کمک رسانی برای سیلاب زدگان است،  می‌گوید که مقدار مواد غذایی و غیر غذایی را جمع آوری کرده و قرار است به زودی این کمک ها را  به ولایت بغلان انتقال دهد.

” کنار هم جمع شدیم تا به عنوان یک وظیفه انسانی و کمک‌رسانی به عزیزانی که در بغلان، غور، بدخشان یا ولایت های دیگر، گرفتار سیلاب شده و آسیب دیده اند،  حداقل کمکی که می‌توانیم انجام دهیم”.

خطیبی می‌افزاید که از طریق این کمپاین جمع آوری کمک‌ها، پیش از این، نیز دو محموله کمک به خانوادهای متضرر از سیلاب به ولایت غور فرستاده است.

در همین حال، احمد شکیب سامی‌زاده، مسئول اجرایی شرکت تجارتی گاما گروپ در ولایت هرات، از کمک 50 هزار دالری  به آسیب دیدگان سیلاب ها در بغلان خبر داده و از تمام تاجران وصنعت‌کاران این ولایت خواستار همکاری و کمک‌رسانی بیشتر برای سیلاب زدگان است.

” تیم سروی ما به ولایت بغلان رفته است تا مشکلاتی که مردم با آن مواجه است و کمبودی های که وجود دارد را شناسایی کرده و برای آنان کمک رسانی کنند”.

از سویی هم ، مسئولان محلی  در ولایت هرات، از ایجاد یک کمیته به منظور هماهنگی و نظارت از روند جمع آوری کمک ها برای سیلاب زدگان کشور، در این ولایت سخن می زنند.

نثار احمد الیاس، سخنگوی والی هرات می‌گوید که این کمک‌ها، تحت نظارت کمیته چهارجانبه حکومت و سکتور خصوصی جمع‌آوری شده و  قرار است، روز شنبه هفته آینده  از هرات به بغلان و دیگر مناطق سیلاب‌زده فرستاده شود:

” به هدف کمک رسانی برای افراد آسیب دیده، جلسه‌ی به رهبری مهاجر فراهی معاون والی هرات با حضور صنعت‌کاران و تاجران تشکیل گردید، آمادگی های لازم برای جمع آوری کمک‌های نقدی گرفته شده است”.

تلاش‌ها برای کمک به آسیب‌دیدگان سیلاب های اخیر در ولایت بغلان، در حالی صورت می گیرد که بارندگی‌های شدید چند روز پسین و رویداد های ناشی از آن، خسارات هنگفت مالی و تلفات جانی  را برای باشندگان ولایت‌های  بغلان، غور، بدخشان و تخار وارد کرده است

بر اساس آمار ارائه شده، تنها در بغلان، 315 تن در اثر این سیلاب‌ها کشته و 1630تن دیگر زخمی شده‌اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA