ads

تاکید کارشناسان بر توزیع کمک‌ها به سیلاب‌زدگان بغلان از یک آدرس مشخص

پس از سرازیر شدن سیلاب‌ها در ولایت بغلان، شماری از نهادهای بین‌المللی و داخلی، روند ارسال و توزیع کمک به آسیب دیدگان را آغاز کرده‌اند.

کلید
25 ثور 1403
تاکید کارشناسان بر توزیع کمک‌ها به سیلاب‌زدگان بغلان از یک آدرس مشخص
عکس از سیلاب‌های گذشته در بغلان

از سویی هم، برخی کشورها و نهادهای دیگر نیز اعلام کرده‌اند که برای سیلاب‌زدگان در این ولایت، کمک خواهند کرد.

در همین حال آگاهان امور می‌گویند که کمک‌ها باید از یک آدرس واحد و مشخص، به سیلاب‌زدگان رسانده شود.

تاج محمد تلاش؛ کارشناس اقتصادی می‌گوید که نیاز است تا یک کمیته، در زمینه‌ی جمع‌آوری، انسجام و توزیع شفاف کمک‌ها کار کند.

تلاش افزود:” هر نهادی که برای این سیلاب زدگان کمک می‌کند، باید کمک‌های آنان از یک کانال یا ارگان مشخص صورت گیرد، در غیر آن با کانال‌های مختلف ما نمی‌توانیم از شفافیت و موثریت این کمک‌ها مطمین شویم.”

اما مسئولان وزارت اقتصاد، می‌گویند که یک کمیته به‌هدف جمع‌آوری و انسجام کمک‌ها موظف شده است.

عبدالرحمن حبیب؛ سخنگوی این وزارت، می‌گوید که پنج کمیته، در زمینه‌ی رسیدگی به سیلاب‌زدگان در بخش‌های مختلف، فعالیت دارند و تلاش می‌شود تا کمک‌ها از یک آدرس مشخص به آسیب‌دیدگان توزیع شود.

حبیب افزود” یک افغانی که به عنوان کمک از سوی نهادهای خارجی و داخلی به متضررین سیلاب‌ها صورت می‌گیرد حیف و میل نخواهد شد، زیرا کمیته‌ی موظف‌شده، در همکاری با مسئولان ولایتی از این روند  نظارت جدی می‌کنند.”

بر اساس معلومات مقام‌های ولایت بغلان، تا کنون ۱۶۰ تن بر اثر سیلاب‌های اخیر در این ولایت جان باخته و ۲۶۵ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

علاوه بر بغلان، چندین تن در ولایت‌های تخار و بدخشان نیز بر اثر سیلاب‌ها جان باخته‌اند.

نهاد هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد (اوچا) در افغانستان، اعلام کرده است که در دهم و یازدهم ماه می سال جاری، بر اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها در ۲۱ ولسوالی در ولایت‌های بغلان، بدخشان و تخار، ۱۸۰ تن جان باخته‌ و بیش از ۲۴۰ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

منبع می‌افزاید که در این سیلاب‌ها هشت هزار و ۹۷۵ خانه‌ی رهایشی نیز به‌گونه‌ی کامل و یا نسبی تخریب گردیده و چهار هزار و ۲۶۰ رأس مواشی تلف شده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA