ads

اردوغان: حماس برای آزادی مناطق فلسطینی از اشغال اسرائیل مبارزه می‌کند

با وجود نگرانی‌ها و مخالفت‌های جهانی، حمله‌های اسرائیل بر غزه به‌خصوص شهر رفح، ادامه دارد که تا کنون جان بیش از 35 هزار فلسطینی را گرفته است.

ندا داریوش
25 ثور 1403
اردوغان: حماس برای آزادی مناطق فلسطینی از اشغال اسرائیل مبارزه می‌کند

بر اساس آمار وزارت صحت فلسطین، در حمله‌های اسرائیل بر غزه که از هفتم اکتوبر سال 2023 میلادی آغاز شد، تا کنون 35 هزار و 19 فلسطینی به شمول زنان و کودکان جان باخته‌اند و بیش از 78 هزار تن دیگر زخم برداشته‌اند.

در همین حال رجب طیب اردوغان؛ رییس جمهور ترکیه، یک بار دیگر حمله‌های اسرائیل بر غزه را محکوم نموده و بر حمایت انقره از حماس تاکید کرد.

اردوغان روز دوشنبه، در یک نشست مشترک خبری با میچوتاکیس؛ صدراعظم یونان گفت که کشورش حماس را سازمان تروریستی نمی‌داند؛ زیرا این جنبش برای آزادی مناطق فلسطینی از اشغال اسرائیل، مبارزه می‌کند.

:” اگر شما حماس را سازمان تروریستی خطاب کنید، این ما را غمگین می‌کند؛ ما حماس را یک سازمان تروریستی نمی‌دانیم، بیش از ۱۰۰۰ عضو حماس در شفاخانه‌های سراسر کشور ما تحت تداوی هستند.”

اما بنیامین نتانیاهو؛ صدر اعظم اسرائیل در مصاحبه با دن سنور؛ نویسنده‌ی امریکایی، بر ادامه‌ی حمله‌های این کشور بر غزه، تاکید کرده است.

نتانیاهو می‌گوید، تا زمانی که حماس سلاح خود را به زمین نگذاشته و اسیران را آزاد نکند، حمله‌های اسرائیل بر غزه، ادامه خواهد داشت.

:” جنگ همین فردا تمام است، اگر حماس سلاحش را در زمین بگذارد و اسیران اسرائیلی را آزاد سازد؛ ما طرح تبعید و اخراج حماس از غزه را روی میز آماده داریم و برای پیروزی با حماس نهایت تلاش خود را می‌کنیم.”

اما حماس پیروزی اسرائیل در جنگ غزه را نا ممکن خوانده، می‌گوید که این کشور هرگز به اهدافش دست نخواهد یافت.

این در حالی‌ست که هفته‌ی گذشته، اسرائیل حمله‌هایش بر شهر رفح را آغاز کرده است.

سازمان ملل متحد می‌گوید، حمله‌ی اسرائیل بر شهر رفح که میزبان صدها هزار آواره‌ی فلسطینی است، باعث افزایش تلفات غیر نظامیان خواهد شد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA