ads

تجلیل از روزجهانی کارگر در افغانستان

دوازدهم ثور که برابر است با اول ماه می، روز جهانی کار می‌باشد و از این روز به احترام جایگاه کارگر در انکشاف جامعه، در سراسر جهان تجلیل می‌گردد.

فایق یونسی
12 ثور 1403
تجلیل از روزجهانی کارگر در افغانستان

در افغانستان نیز از این روز با تاکید بر فراهم سازی زمینه‌های کار برای کارگران و تامین مصئونیت و سلامتی کارگران تجلیل شده است.

مسئولان اتحادیه کارگران در ولایت بلخ از این مناسبت یک روز قبل تجلیل به عمل آوردند. در مراسم تجلیل از این روز، از امارت اسلامی خواسته شد که فابریکه‌های غیر فعال را دوباره فعال نموده و تلاش کند از مهاجرت جوانان به خارج از کشور جلوگیری گردد. در همین حال مسئول سازمان جهانی کار در زون شمال نیز خواهان اقدامات فوری در زمینه مصئونیت و صحت کارگران شد.

 مقام‌های محلی ولایت بلخ در این برنامه اعلام کردند که امارت اسلامی در تلاش ایجاد زمینه‌های کاری برای تمامی کارگران می‌باشند.

گفتنی است  که در اول ماه می سال ۱۸۸۶ در امریکا کارگران به دلیل مساعد نبودن شرایط کار و عدم کاهش ساعت‌ کاری به ۸ ساعت در روز، دست به اعتراضات زده وخواهان کاهش ساعت کاری شدند.

این اعتراضات به کشورهای اروپایی نیز گسترش یافت واکنون از این روز به هدف دفاع از حقوق کاگران در سراسر جهان تجلیل به عمل می‌آید.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA